חדשות כלכלה

חשש מפגיעה ביבואנים וביצואנים: טורקיה אסרה על יצוא ויבוא תוצרת לישראל וממנה

משרד הסחר הטורקי הודיע כי ניתנה הנחיה לאסור סחר עם ישראל. במשרדי הממשלה בוחנים את המשמעות של ההנחיה, והנזק שייגרם לחברות ישראליות. שר החוץ ישראל כץ: "ארדואן שובר את הכלים, נחפש אלטרנטיבות לסחר עם טורקיה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הסחר הטורקי הודיע הערב (חמישי) כי ניתנה הנחיה ממשלתית האוסרת יבוא ויצוא לישראל וממנה. בשל ההנחיה נסגרו נמלי טורקיה לכניסה של סחורה ישראלית או להוצאת סחורה טורקית לישראל.

בעקבות ההודעה, משרדי הכלכלה, התחבורה ומשרד החוץ בישראל, יכנסו ישיבה מיוחדת לבחון את משמעות המהלך הטורקי, בהיבט הכלכלי. החשש העיקרי הוא מהפגיעה בסוחרים, היבואנים והיצואנים הישראליים שעובדים מול חברות טורקיות. יש לציין כי טורקיה היא אחת מספקיות הבטון העיקריות לישראל, והצעד שלה פוגע בענף הבנייה, שבין כה סובל מאז תחילת המלחמה. טורקיה מספקת לישראל גם תוצרת חקלאית, בעיקר ירקות ופירות, מלט ופלדה, ועוד כ-50 מוצרים במגוון תחומים, ביניהם מזון ומים.

ליאור חמו, מנכל אתר הסחר "לאסט פרייס", עוקב בדאגה אחר הדיווחים על החרם הטורקי המתרחב: "ענף מוצרי החשמל עומד בפני מכה משמעותית, כאשר רבים ממוצרי החשמל שיש לכל אחד בבית מגיעים מטורקיה. החל ממכונות כביסה, דרך מדיחי כלים, מקררים, תנורים וכיריים- אשר מיובאים ומיוצרים בטורקיה. 
המשמעות של הפסקת הייצוא לישראל עלולה להוביל לעלייה של עד 35% במחירים, ובמקרים מסוימים אף יותר מכך. הפסקת הייבוא מטורקיה תחייב את היבואנים לייבא סחורה דרך המזרח, וכאן יצטרפו לעלויות גם מחירי ההובלה הימיים המנופחים בשל האיום החות׳י". 

שר החוץ ישראל כץ מסר בעקבות ההודעה הטורקית: ‏"ארדואן שובר כלים וחוסם את הנמלים ליצוא ויבוא תוצרת לישראל. כך נוהג דיקטטור שרומס את האינטרסים של העם הטורקי ואנשי העסקים ומתעלם מהסכמי סחר בינלאומיים. הנחיתי את מנכ"ל משרדי לקיים דיון מיידי עם כל הגורמים הנוגעים בדבר בממשלה, כדי לייצר אלטרנטיבות לסחר עם טורקיה, ברמת הייצור המקומי והיבוא ממדינות אחרות. לישראל כלכלה חזקה ומעז יצא מתוק. ‏We Win, and They Lose".

הצעד של משרד הסחר הטורקי מצטרף להודעה אתמול של משרד החוץ באנקרה, לפיה ממשלו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן החליט לתמוך בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג.

תגיות:טורקיההפסקת הסחר עם ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה