חדשות בארץ

גלנט אישר: יקודם האלוף שמתח בעקיפין ביקורת על ההנהגה המדינית

שר הביטחון יואב גלנט אישר את המלצות הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי למנות את תת-אלוף דן גולדפוס לתפקיד מפקד הגיס הצפוני. תת אלוף שלומי בינדר ימונה לראש אגף המודיעין

הרמטכ"ל ושר הביטחון (צילום: דוברות משרד הביטחון)הרמטכ"ל ושר הביטחון (צילום: דוברות משרד הביטחון)
אא

דובר צה"ל הודיע הערב (חמישי) כי "בתום תהליך ממושך", סיכמו שר הביטחון, יואב גלנט, וראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, על קידום מפקדים "שבלטו בלחימה בשטח ובמטה במהלך מלחמת 'חרבות ברזל'". אותם קצינים בכירים ימונו לתפקידים בפורום המטה הכללי. שר הביטחון אישר את המלצות רא"ל הלוי.

המינוי הבולט הראשון הוא של תת-אלוף דן גולדפוס שיועלה לדרגת אלוף וישמש מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון בזרוע היבשה. מפקד אוגדה 98 עלה לכותרות לפני כחודשיים, כאשר נשא נאום בפני לוחמיו ובו סוג של ביקורת כלפי ההנהגה המדינית.

בנאומו אמר בין היתר כי "אנחנו אנשי הצבא, המפקדים והלוחמים, לקחנו בעבר, לוקחים בהווה וניקח בעתיד אחריות על כל מעשינו. אנחנו לא בורחים מאש, לא נברח מאחריות. אנחנו מרכינים ראש לנוכח הכישלון המהדהד שלנו, אך בד בבד שומרים על ערכינו למעננו ולא למען אויבינו, ומשיגים הישגים רבים בשדה הקרב. אבל אתם חייבים להיות ראויים לנו. אתם חייבים להיות ראויים לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם, לאותם אנשי המילואים שלא עניין אותם מאיזה צד הם ונלחמים זה לצד זה. תוודאו שכולם לוקחים חלק, שלא נחזור ל-6 באוקטובר, שכל המאמץ לא היה לשווא, תשימו את זה טוב טוב בראש, בכל יום בכל שעה".

לתפקיד ראש אגף המודיעין ימונה תת-אלוף שלומי בינדר. הקצין יועלה לדרגת אלוף. בינדר משמש כיום כראש חטיבת המבצעים. קודם לכן שימש בין היתר מפקד עוצבת הגליל, מפקד חטיבת גולני, מפקד סיירת מטכ"ל ומפקד יחידת אגוז. פרשן חדשות 12, עמית סגל, מתח ביקורת חריפה על הכוונה למנות את תא"ל שלומי בינדר לתפקיד ראש אמ"ן לאחר פרישתו של האלוף אהרון חליוה.

על פי סגל, "שלומי בינדר, ראש חטיבת המבצעים הוא אחד מהאחראים למחדל ההתעשתות המאוחרת של הצבא ב-7 באוקטובר. בדיון שנערך בצמרת הצבא טען בינדר כי הבעיה מספר 1 ביהודה ושומרון היא הפשיעה הלאומנית. הרמטכ"ל לא מתכוון להתפטר וכן רוצה לעצב את המטכ"ל הבא בדמותו".

האלוף פוקס פורש – אבי בלוט יחליפו

לתפקיד מפקד פיקוד המרכז ימונה תת-אלוף אבי בלוט, שיועלה לדרגת אלוף. הוא מחליף את האלוף יהודה פוקס שהודיע על פרישה מצה"ל. בלוט משמש כמפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה. שימש בעבר מפקד אוגדת יו"ש, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, מפקד חטיבת עוז, מפקד עוצבת חצי האש, מפקד חטיבת יהודה, מפקד יחידת מגלן ומפקד גדוד 101.

לתפקיד ראש אגף כוח האדם ימונה תת-אלוף דוד (דדו) בר כליפא, מפקד עוצבת געש. הקצין יועלה לדרגת אלוף. קודם לכן שימש מפקד עוצבת סיני, מפקד חטיבת גבעתי, מפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה, נספח צה"ל במרינס, מפקד בא"ח גבעתי ומפקד גדוד שקד.

המינוי האחרון שאושר הערב הוא של ראש אגף התקשוב. המפקד הבא שלה אגף יהיה תת-אלוף אביעד דגן שיועלה לדרגת אלוף. עד כה שימש כראש מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית. קודם לכן כיהן כמפקד בסיס חצרים בחיל האוויר.

דובר צה"ל עדכן כי המינויים ייכנסו לתוקפם בחודשים הקרובים ובהדרגה.

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מתח ביקורת על המינויים: "אני שב ואומר, ללא קשר לזהות הקצינים, מינויי אלופי צה"ל שיובילו את התיקון של הצבא לאחר המחדל לא יכול להתבצע על ידי הרמטכ"ל שחתום על המחדל הצבאי.
זה לא לגיטימי. לא כך מתקנים. לא כך מחזירים את האמון. לא כך ממנים צמרת חדשה לצבא שתפיסותיו צריכות תיקון ותחלופה".

שר האוצר קרא לראש הממשלה לעצור את המינוים: "הגיע העת שראש הממשלה, הנושא באחריות העליונה, יקח לידיו את המושכות, יעמיד את שר הביטחון והרמטכ"ל במקום ויעצור את השערורייה הזו".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הצטרף לדעתו של סמוטריץ' ואמר: "קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להדיח את גלנט מתפקידו. לגלנט, ממובילי הקונספציה ואחד מהאחראים הבולטים למחדל 7 באוקטובר, אין מנדט לאשר מינויי אלופים ולעצב את המטה הכללי הבא של צה"ל. המינויים שעליהם החליט היום יחד עם הרמטכ"ל מלמדים כי הוא מצפצף על הציבור באופן מוחלט. אין לזה קשר לזהות הקצינים שמונו, שייתכן שחלקם ראוי מאוד, אלא לעצם ההחלטה של גלנט להמשיך כאילו לא קרה תחת אחריותו כשר ביטחון המחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה".

תגיות:שר הביטחוןהרמטכ"למינויים בצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה