חדשות בארץ

החמאס דורש: סיום המלחמה ונסיגה מכל הרצועה

ארגון הטרור הודיע כי הוא דוחה ב"כמה ימים" את תשובתו לעסקה שהוצעה לו על ידי המצרים. העביר מסר כתנאי עיקרי למשא ומתן: "דורשים ערבות אמריקנית וטורקית לסיום המלחמה ונסיגת ישראל מעזה"

תמונות חטופים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)תמונות חטופים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

החמאס ביקש היום (שישי) מהמצרים דחיה של כמה ימים על מנת "לגבש תשובה" סופית להצעה שהונחה בפניו לשחרור חטופים ישראליים, תמורת הפסקת אש ושחרור אסירים פלסטינים.

המסר שהועבר למצרים כולל דרישה לערבות בינלאומית להסכם העתידי מול ישראל, ושההסכם ייחתם על ידי נציגים של ממשלות טורקיה וארה"ב. על פי דרישת החמאס, שתי המדינות הללו מתחייבות שישראל תסיים את המלחמה ותיסוג בתום השלב השני של ההסכם מכל רצועת עזה.

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, נפגש היום בטורקיה, בה הוא שוהה מזה כשבועיים, עם בכירים בממשל הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן. בפגישה נכחו, מהצד הטורקי, ראש מפלגת הצדק והפיתוח של טורקיה, עותמאן נורי קפקטאבה, ונציג הפרלמנט מוחמד גוקסו. מטעמוש לה נייה נסמר כי במהלך הפגישה, "השלושה דנו בהתפתחויות הפוליטיות במסגרת המלחמה התוקפנית ברצועת עזה, והמאמצים שנעשו כדי לעצור אותה ולהשיג את מטרות העם הפלסטיני".

הנושא הראשון שבמחלוקת נוגע לסעיף שמדבר על משא ומתן להפסקת אש קבועה מהיום ה-16 לתחילת העסקה. סינוואר דורש לשנות את הסעיף הזה באופן מוחלט, ולכלול בו התחייבות כתובה להפסקת הלחימה בלי שום תנאים. סינוואר, על פי הדיווח, דורש כי ההסכם יכלול סעיף לפיו אחרי 16 ימי הפוגה ישראל תכריז על נסיגה מלאה, ועל תנועה חופשית של עזתיים מדרום לצפון, ללא בידוק.

כמו כן, סינוואר מתנגד לדרישה הישראלית שכלולה במתווה שהוצג, ולפיה תוכל למנוע מאסירים פלסטינים שישוחררו מהכלא הישראלי לחזור ליו"ש.

בחדשות 12 דווח כי גורמים בירושלים מעריכים כי חמאס לא ייתן תשובה חד-משמעית שלילית לעסקה, בין היתר בגלל הלחץ הבינלאומי. עוד הם מעריכים כי חמאס לא ירצה לומר "לא", אלא להעביר את כובד המשקל לעבר ישראל.

בנוגע לשחרור חטופים, החמאס העלה הצעה משלו לפיה במקום שחרור 33 חטופים, כפי שדורשת ישראל, במספר פעימות, הארגון ישחרר 18 חטופים במספר פעימות והיתר בתום השלב הראשון, לאחר כ-40 יום, ולאחר שישראל תיסוג מעזה והמלחמה תסתיים.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:תרופות לחטופים בעזההמשא ומתןחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה