חדשות בארץ

האיחוד האירופי: "המתקפה על העוטף הינה המתקפה המתועבת ביותר נגד יהודים מאז השואה"

האיחוד האירופי פרסם הצהרה מיוחדת לרגל יום השואה. נציגי המדינות החברות הודיעו במשותף: "מצהירים על מחויבותנו העמוקה לכבד את זיכרון השואה, להגן עליו כנגד ניסיונות להכחיש או לעוות אותו, ולהילחם באנטישמיות מכל סוג"

בניין נציבות האיחוד האירופי בבריסל (תמונה: שאטרסטוק)בניין נציבות האיחוד האירופי בבריסל (תמונה: שאטרסטוק)
אא

האיחוד האירופי פרסם היום (ראשון) הצהרה המשותפת לכל שגרירי מדינות האיחוד במשלחת המוצבת בישראל. הנציגים ציינו כי ההצהרה המיוחדת, לרגל יום השואה, היא על דעתם של ראשי הנציגויות של מדינות האיחוד האירופי.

בהצהרה נכתב כי "הרצח הברוטלי של שישה מיליון גברים, נשים וילדים יהודים בידי גרמניה הנאצית ומשתפי הפעולה המקומיים שלה הוא כתם אפל שלא יימחה מההיסטוריה שלנו. אנחנו מצהירים היום מחדש על מחויבותנו העמוקה לכבד את זיכרון השואה, להגן עליו כנגד ניסיונות להכחיש או לעוות אותו, ולהילחם באנטישמיות מכל סוג וצורה שהיא".

בנוסף נמסר: "זו אינה שנה רגילה. בשביעי באוקטובר 2023 מחבלי החמאס רצחו מעל אלף ישראלים וישראליות, באכזריות קיצונית ותוך התעלמות מוחלטת מההשלכות הצפויות למעשי זוועה אלה על האוכלוסייה בעזה. אנו נושאים במחשבותינו את כל אלה שנפגעו במתקפת טרור זו, ביניהם גם ערבים אזרחי ישראל רבים. קורבנות הטבח הברברי הזה כללו גברים, נשים, ילדים קטנים וניצולי שואה מבוגרים, ניצולים ששרדו את רצח העם הנאצי באירופה ועלו לישראל, בה מצאו את עצמם שוב קורבנות של פוגרום אנטישמי רצחני. הם היוו מטרה רק כיוון שהם היו יהודים שחיו במדינת ישראל".

נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, הוסיפה, במהלך ביקור סולידריות בישראל: "זוהי המתקפה המתועבת ביותר שבוצעה נגד יהודים מאז השואה. חשבנו שדבר כזה לעולם לא יוכל להתרחש שוב, והתבדינו, יש לנו רק דרך אחת להגיב לנוכח טרגדיה נוראה כל כך: אירופה עומדת לצד ישראל. לאחר השביעי באוקטובר, חלה עלייה חסרת תקדים בביטויים של אנטישמיות ובתקריות אנטישמיות באירופה וברחבי העולם. זו מציאות שלא מתקבלת על הדעת. האיחוד האירופי והמדינות החברות בו הגבירו את מחויבותם להילחם בשנאת יהודים בין אם היא מתבטאת במלים ובין אם במעשים".

באיחוד האירופי התבטאו לא אחת באחרונה נגד חמאס, עליו הכריזו בעבר כעל ארגון טרור. האיחוד אף אימץ מדיניות נגד אנטישמיות וגיבש קווים שמטרתם להילחם בשנאת יהודים המתבטאת בין במילים ובין במעשים, ואף יצרו מנגנונים משפטיים רבים שיאפשרו להן להילחם בצורות שונות של אנטישמיות.

על ההצהרה היום חתמו בין היתר נציגי אוסטריה, בלגיה, בולגריה, קרואטיה, קפריסין, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, צרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, אירלנד, איטליה, לטביה, ליטא, מלטה, הולנד, פולין, פורטוגל, רומניה, סלובקיה, סלובניה, ספרד ושוודיה.

תגיות:האיחוד האירופייום השואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה