חדשות בארץ

המשגר שירה לעבר כרם שלום זוהה והושמד בלב אזור הומניטרי

המשגר מוקם כמה מאות מטרים מאוהלי העזתים שהתפנו מצפון הרצועה אל רפיח. מפקדה של חמאס פעלה מתוך מבנה של אונר"א. שר הביטחון יואב גלנט: "פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר"

שר הביטחון בעזה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)שר הביטחון בעזה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל איתר והשמיד אחר הצהריים (ראשון) את המשגר ממנו שוגרו מוקדם יותר רקטות לעבר כרם שלום. המשגר אותר כמה מאות מטרים מאוהלים שהקימו עזתים שהתפנו מצפון הרצועה אל פאתי רפיח.

מטוסי קרב, בהובלת אוגדת עזה, זיהו ותקפו את המשגר שביצע את השיגורים. בנוסף, מטוסי הקרב תקפו מבנה צבאי במרחב השיגור.

מצה"ל נמסר כי השיגורים בוצעו על ידי חמאס סמוך למעבר רפיח, כאמור קרוב למחסה אזרחי. על פי צה"ל, "מדובר בדוגמה ברורה נוספת לניצול השיטתי שחמאס עושה במתקנים ומרחבים הומניטריים לצרכי טרור, תוך שימוש האוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי".

כזכור, כתוצאה מירי הרקטות, בנוסף לפצצות מרגמה, נפגעו במרחב כרם שלום 10 ישראלים, בדרגות פציעה שונות.

מפקדה של חמאס פעלה מתוך מבנה של אונר"א

בנוסף, הצבא עדכן הערב כי צה"ל ושב"כ תקפו מרכז פיקוד ושליטה של חמאס במתחם אונר"א במרכז הרצועה, ממנו הוכוונו בשבועות האחרונים מספר פעולות טרור לעבר כוחות צה"ל בציר נצרים ואל עבר נקודות הסיוע ההומניטרי.

בצה"ל ציינו כי התקיפה בוצעה בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ ותוכננה ובוצעה בקפידה תוך שימוש בחימוש מדויק והימנעות ככל הניתן מפגיעה בבלתי מעורבים. על פי דובר צה"ל, "במפקדה זו נתנו הוראה להעברת אמצעי לחימה למחבלים וכן אספקה לפעילי טרור במנהרות תת קרקעיות".

שר הביטחון: "תקיפה עצימה ברפיח, בקרוב"

שר הביטחון יואב גלנט, נכנס הבוקר לרצועת עזה, וקיים סיור במרחב המסדרון במרכז עזה. השר צפה בפעולות צה"ל במרחב, וקיים הערכת מצב עם מפקד אוגדה 99, תת-אלוף ברק חירם, על הפעילויות המבצעיות הצפויות בימים הקרובים.

לאחר מכן, שר הביטחון שוחח עם לוחמי המילואים בחטיבות האוגדה, ענה לשאלותיהם וסקר בפניהם את המאמצים השונים המתבצעים בימים אלה להשגת מטרות המלחמה ברצועת עזה.

גלנט אמר ללוחמים: "יש לנו מטרות מובהקות למלחמה הזאת, אנחנו מחויבים לחיסול החמאס ולשחרור החטופים, אנחנו נתנו פרק זמן ורצינו להגיע למצב שבו אנחנו נממש כמה שיותר מהר את שחרור החטופים, עם השהיה מסוימת בפעולה המבצעית, מפני שהחטופים נמצאים במצב קשה ואנחנו צריכים לעשות כל מאמץ על מנת לשחרר אותם. אנחנו מזהים סימנים מדאיגים שהחמאס למעשה לא מתכוון ללכת לשום מתווה הסכמי איתנו, המשמעות של זה - פעולה ברפיח ובכל רצועת עזה בזמן הקרוב ביותר".

תגיות:השר יואב גלנטמלחמת חרבות ברזלתקיפה ברפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה