חדשות בריאות

אושרה המלצת משרד הבריאות: בית חולים נוסף יוקם בבאר שבע

לאחר כמעט עשור של דיונים, הממשלה אישרה את ההמלצה להקים בהקדם בית חולים נוסף בבירת הנגב. הבנייה תחל בקרוב ותסתיים בתוך ארבע שנים. המרכז הרפואי יופעל על ידי הנהלות קופות החולים לאומית ומאוחדת, והוצע כי כי יישא את שמו של שמעון פרס

באר שבע (צילום: Nati Shohat/Flash90)באר שבע (צילום: Nati Shohat/Flash90)
אא

לאחר יותר מעשור של דיונים, ממשלת ישראל אישרה היום (ראשון) את הצעת ההחלטה על ההקמה והתפעול של בית החולים חדש בבאר שבע. בית החולים יהיה במודל ניהול משולב של קופות החולים מאוחדת ולאומית, ובית החולים שיבא תל השומר.

התוכניות להקמת בית החולים החדש הוכנו על ידי צוות בין-משרדי של משרדי הבריאות והאוצר. לפני שנה יצאה קריאה להנהלות של קופות החולים והמרכזים הרפואיים בארץ להציע הצעות לניהול המקום. בתום עבודת המטה, הושגו ההסכמות באשר לניהול ולתפעול של קופות החולים מאוחדת ולאומית והמרכז הרפואי שיבא. ‏

בית החולים החדש אמור להיפתח עד שנת 2028. הוא צפוי להשתרע על שטח של כאלף דונם, בסמוך למחלף שרה ממזרח לעיר. המרכז הרפואי החדש יכלול כ-600 מיטות ואת מגוון השירותים שישתלבו בשירותי האשפוז והקהילה בדרום הארץ. לפני כשנה, כאשר יצא מכרז בין קופות החולים והמרכזים הרפואיים, הוצע כי בית החולים יישא את שמו של הנשיא המנוח, שמעון פרס.

לאור הגידול באוכלוסייה בנגב ובמיוחד העומס המוטל על בית החולים סורוקה, היחידי באזור הנגב, במשרד הבריאות מאמינים כי בית החולים החדש "יחזק את הרפואה בדרום הארץ ויביא לידי ביטוי את היתרונות הגלומים בבעלות משותפת של קופות החולים הקטנות ומרכז רפואי בעל ניסיון".

אוריאל בוסו, שר הבריאות: "מדובר בהחלטה שתחולל שינוי משמעותי במערכת הבריאות בכלל ובאזור הנגב בפרט. החלטת הממשלה קובעת שלראשונה בהיסטוריה של מערכת הבריאות - בית החולים יהיה בבעלות משותפת של שתי קופות החולים. מהלך זה גם יגביר את התחרות והיכולות של כלל קופות חולים בתחום מערך האשפוז. הקמת בית חולים חדש בנגב הוא אבן דרך משמעותית במימוש החזון לצמצום פערים בין פריפריה למרכז".

תגיות:באר שבעבית חולים חדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה