חדשות בעולם

היהודים מתנגדים להריסת ביתו של שר התעמולה הנאצי גבלס. מה הסיבה?

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים פנה לשר האוצר של ברלין וביקש ממנו לשמר את המקום בעצמו, במקום להעביר אותו ללא מכרז לגוף שעלול להרוס אותו: "נהפוך את האחוזה של הפצת הרוע המוחלט למקור של הפצת הטוב"

אחוזתו של שר התעמולה הנאצי יוזף גבלס (צילום: shutterstock)אחוזתו של שר התעמולה הנאצי יוזף גבלס (צילום: shutterstock)
אא

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, פנה אתמול (ראשון) לשר האוצר של ברלין וביקש לבחון אפשרות לקבל אחריות על האחוזה של שר התעמולה הנאצי, יוזף גבלס, שהוצעה ללא מכרז למי שיתחייב להחזיק בה. הארגונים היהודיים בגרמניה מתנגדים להריסת ביתו של גבלס, וחושבים שצריך לשמר אותו כאתר זיכרון לדורות הבאים.

הרב מרגולין הסביר בפנייתו כי: "91 שנים לעליית הנאצים לשלטון והעולם החופשי שוב מתמודד מול גלי שנאה, שמונעים מהנדסת תודעה של תעמולה ארסית, שילהוב המונים ויצירת מציאות מדומה - שכל תכליתה לזרוע הרס ואלימות. דווקא בימים אלו אסור להרוס את אחוזתו של גבלס, אלא להפוך את המקום למרכז של מאבק בשיח שטנה שיגן על העולם החופשי מפני המגמות הכל כך מסוכנות, שחוזרות על עצמן בעולם המערבי כולו, ובגרמניה בפרט".

הוא הוסיף כי הוא מוכן לקבל על עצמו את שימור המקום כדי להפוך אותו לאתר שייאבק בשיח שטנה. "בדימיון מצמרר למה שקורה כעת במקום אחר, שבו מבקשים להשמיד את העם היהודי, השבוע בדיוק מלאו 79 שנים למועד שבו השר גבלס הרעיל את ששת ילדיו במנהרה בברלין. הבה נהפוך את האחוזה של הפצת הרוע המוחלט למקור של הפצת הטוב. זה יהיה ניצחון מוסרי חשוב".

האיגוד, שפעיל כבר 17 שנה, פועל ברחבי אירופה ובין היתר מקדיש את זמנו למאבק באנטישמיות ולמען חופש הדת היהודית באירופה. בין היתר, הארגון ערך כנסים לזיכרון השואה. הוא מארח משלחות שמגיעות לביקורים במחנות ההשמדה ומקדם חקיקה נגד אנטישמיות.

תגיות:יום השואהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה