מעניין

ניסוי: עיתונאי הולנדי שם כיפה והסתובב ליד מוסלמים – זה מה שקרה לו

ניסיון מעניין של התקשורת בהולנד: עיתונאי נשלח עם כיפה לאזורים שבהם גרים מוסלמים, והתגובות היו קשות. הם קיללו אותו וניסו להכות אותו

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

עיתונאי הולנדי ערך בימים האחרונים ניסוי מעניין: הוא חבש כיפה על ראשו והלך לבקר באזורים מוסלמיים כדי לבחון את היחס שלו זוכים היהודים במקום. העיתונאי הלך כשכיפה על ראשו באמסטרדם ושאל עוברים ושבים על שנאת יהודים. המוסלמים במקום לא עברו על כך בשתיקה: הוא זכה לקללות ולאמירות אנטישמיות נגד יהודים וישראל, וכמעט ספג מכות. הסרטון קיבל צפיות רבות. הוא עבר את רף חצי מיליון הצפיות בפייסבוק.

במהלך השנה האחרונה נרשמה עלייה משמעותית בתקריות אנטישמיות בהולנד. לכן העיתונאי, שאינו יהודי, ביקש לבחון אם אדם חובש כיפה יכול להסתובב באותם אזורים בעיר. אחרי שחבש אותה, הוא שאל עוברים ושבים מה דעתם על המצב, ומה הם חושבים על ישראל והיהודים.

"יהודים זה סרטן", נשמע אחד מהעוברים ושבים צועק לעברו. אחד אחר צעק: "לשחרר את פלסטין". במקרה אחר, אחד המרואיינים חטף את המיקרופון וברח. אנשים אחרים צעקו לעברו: "חמאס, חמאס". באחד המקרים, רוכב אופניים צעקו לעברו: "אתם יהודים, אתם רוצחים", תוך שהוא מנסה להכות אותו.

כאשר העיתונאי פנה לאישה כדי לדבר על שנאת היהודים באמסטרדם, היא קמה והלכה מבלי לדבר. בנוסף, אדם מוסלמי דרך על רגלו העיתונאי בכוונה. "אתה לא עונה לי בגלל שיש לי כיפה?", אמר לו העיתונאי. האיש, בעל חזות מוסלמית, ניסה להכות אותו ורק בנס הוא יצא משם בשלום.

מבין כל התשובות, היו גם כמה תשובות ענייניות לגבי ישראל והיהודים. צעיר שעלה ממרוקו הסביר כי אין לו דבר נגד ישראל, והוא הסביר: "אצלנו באסלאם צריך לכבד את כל הדתות". אדם אחר ממוצא מוסלמי נשאל מה היה קורה אם היו עושים אפרטהייד למוסלמים, והשיב: "מיהודים לא אכפת לי. אם זה היה למוסלמים - הייתי מביע דעה".

תגיות:יהודיםמוסלמיםאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה