חדשות בארץ

לקראת תמרון קרקעי: צה"ל החל בפינוי אוכלוסייה אזרחית במזרח רפיח

צה"ל החל בפינוי האוכלוסייה במזרח רפיח לקראת פעולה צבאית. על פי ההערכות, במהלך הפעילות ברפיח יפונו כ-100 אלף עזתים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צה"ל החל הבוקר (שני) בפינוי האוכלוסייה במזרח רפיח, ברקע הקשיים במשא ומתן לעסקת חטופים ודרישתו של חמאס כי ישראל תסיים את המלחמה ותיסוג מרצועת עזה. בעקבות ירי הרקטות והפצמ"רים ביומיים האחרונים ומודיעין שהצטבר על כוונת חמאס לבצע פיגועים נוספים, התקבלה החלטה על הנעת אוכלוסייה מהשכונות המזרחיות של רפיח על מנת למנוע מחמאס לנצל את האוכלוסייה כמגן אנושי ולשגר מתוכה רקטות ופצמ"רים על העורף הישראלי. על פי ההערכות, המהלך הנוכחי לפינוי האוכלוסייה יביא לפינוים של כ-100 אלף תושבים.

דובר צה"ל עדכן כי צה"ל מרחיב את האזור ההומניטרי במוואסי. האזור ההומניטרי המורחב כולל בתי חולים שדה, אוהלים וכמויות מוגברות של מזון, מים, תרופות ואספקה נוספת. לצד זאת, בשיתוף פעולה עם ארגונים בינלאומיים ומדינות נוספות צה"ל מאפשר הרחבה של היקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה.

הפינוי מרפיח יתקדם באופן מדורג בהתאם להערכות מצב שוטפות. צה"ל קורא לתושבים בשכונות המזרחיות של רפיח להתפנות באופן זמני לאזור ההומניטרי המורחב באמצעות כרוזים, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית.

אתמול, בתקרית קשה ביותר, נהרגו ממטח של כ-20 פצמ"רים ורקטות על שטח כינוס וריכוזי צבא נוספים במרחב כרם שלום שלושה לוחמי צה"ל: סמ"ר ראובן מרק אסולין, בן 19 מרעננה שלחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי, סמ"ר עידו טסטה, בן 19 מירושלים שלחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי וסמ"ר טל שביט, בן 21 מכפר גלעדי, שלחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל. במהלך התקרית נפצעו באורח קשה עוד שלושה לוחמים ובאורח קל-בינוני תשעה לוחמים נוספים.

שר הביטחון יואב גלנט שוחח הלילה עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. לפי הודעת הפנטגון, אוסטין הביע את תנחומיו על נפילתם של שלושת  החיילים, ודן עימו ב"משא ומתן המתמשך לשחרור ההחטופים, במאמצי הסיוע ההומניטרי וברפיח".

אוסטין הדגיש בפני גלנט את הצורך שכל פעולה צבאית ישראלית פוטנציאלית ברפיח "תכלול תוכנית אמינה לפינוי אזרחים פלסטינים ושמירה על זרימת הסיוע ההומניטרי לעזה". אוסטין הדגיש בפני גלנט כי ארצות הברית מחויבת להגן על ישראל.

תגיות:עזהצה"לתמרון קרקעירפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה