מעניין

"נפילת מתח" אחרי החג? 5 טיפים שיעזרו לכם לחזור לשגרה בקלות

מרגישים שאתם חווים הצפה רגשית ודכדוך אחרי החג? לא יודעים איך לחזור לשגרה? אתם לא לבד. תופעת "נפילת המתח" אחרי החגים מוכרת וידועה לרבים. קבלו 5 טיפים מעולים שיעזרו לכם לחזור לשגרה נעימה. מתחילים מחדש

אא

ישנם אנשים שמתרגלים במהירות לשינויים ולמעברים. הם צולחים בקלות מעברים בין חופשות וחגים  לשאר ימות השנה ולא מרגישים שיש בכך קושי. לעומת זאת, ישנם אנשים שמתקשים לחזור לעצמם אחרי החגים. הם אמנם חוזרים לעבודה ולתפקוד, אך חוים קושי אמיתי ומרגישים מדוכדכים, עצבניים ואפילו חוששים מעט. אם אתם נמנים על הקבוצה השנייה (כמו רבים וטובים אחרים), הכתבה הזאת בשבילכם. אספנו לכם 5 טיפים שיכולים להקל עליכם משמעותית את החזרה לשגרה הברוכה:

1. רשימות

אל תזלזלו בכוחן של רשימות פשוטות. אם עוד לא עשיתם זאת עד כה - קחו דף ועט וכתבו את כל מה שדחיתם ל"אחרי החג". תורים לרופא, אבחונים, קניות, החלפות של מוצרים בחנות – כל דבר שרק עולה על דעתכם. הפעולה הפשוטה הזאת של כתיבה תסדר לכם את המחשבות ותקל מעליכם את תחושת ההצפה הרגשית. אם ישנן הרבה משימות – חלקו אותן לימות השבוע לפי רמת דחיפות.

 

2. איתור הקושי

חשבו, מה קשה לכם במיוחד – הקימה המוקדמת בבוקר? החזרה לעבודה? או אולי פשוט השקט הפתאומי ששורר בבית אחרי שהתרגלתם לרעש בלתי פוסק? כתבו על דף את הקושי והסכימו לקבל אותו. ברגע שתכירו בקושי – חצי ממנו פשוט יעלם, ובחצי השני תוכלו לטפל בקלות.

 

3. חזרו בהדרגה

אם הקימה המוקדמת בבוקר היא הקושי העיקרי – נסו בכל יום להקדים ברבע שעה את שעת השינה. הדבר תקף כמובן גם לילדים שמתקשים לחזור לשגרת שינה אחרי שעות שינה מאוחרות במהלך החג. בתוך מספר ימים הגוף אמור להתרגל מחדש לשעות שינה וקימה "נורמליות". על מנת להקל על הגוף והנפש את המעבר – הוסיפו כמה דקות של מנוחה במהלך היום. עדיין קשה לכם עם הקימה בבוקר? שבו בשמש במשך 5 דקות בכל בוקר. חשיפה לאור שמש בבוקר עוזרת לווסת את השעון הביולוגי ומסייעת להתעוררות קלה יותר. על הדרך תרוויחו גם מצב רוח טוב יותר, שווה.

 

4. הכניסו משהו מרגש

אם הקושי שלכם הוא פשוט השגרה עצמה - מצאו משהו אחד שמלהיב אתכם והכניסו אותו לסדר היום. זה יכול להיות תחביב חדש שאימצתם לאחרונה ולא מצאתם זמן לעסוק בו, וזו יכולה להיות פגישה עם חברות שנדחתה שוב ושוב. עכשיו, זה בדיוק הזמן לעשות זאת. 

תקופת החגים מאופיינת בעומס גדול המציף את כל החושים. אנחנו נעים בין תפילות מרוממות בבית הכנסת לטיולים מלאי חוויות, סעודות גדולות ואירוח בלתי פוסק. יש שנהנים מכך מאוד ויש פחות, אך אין ספק שהמעבר בין חג לשגרה, ברוכה ככל שתהיה, יכול להיות מאתגר. הקלו על עצמכם.

 

5. העזרו במוסיקה

אמנם אנחנו בעיצומה של ספירת העומר, ולכן לא נמליץ לכם להפעיל מוסיקה בקולי קולות, אבל גם מוסיקה ווקאלית עדינה יכולה לעשות את העבודה ולהרים את מצב הרוח – נסו את זה.

ולסיום, אם אתם ממש מתגעגעים לחג, ועדיין מתקשים עם החזרה לשגרה – זכרו – בקרוב מגיע חג נוסף, שמח, מלא קדושה, מצוות, תפילות מרוממות וסעודות משפחתיות – יש למה לחכות.

אוהבים "לחזור לשגרה" או מעדיפים את המולת החגים? כתבו לנו בתגובות

תגיות:אחרי החגיםחזרה לשגרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה