הום סטיילינג

הסוד של המומחים: איך תשמרו על בית מסודר באמצעות פעולה פשוטה אחת?

מהו הדבר האחד שאתם צריכים לעשות באופן תדיר כדי לשמור על בית מסודר? מעבר לפעולה הפשוטה של סידור הבית - ישנה פעולה אחת שאם תעשו אופן קבוע, חייכם ישתנו מקצה לקצה. בזכותה תצליחו לשמור על בית מסודר גם בתקופות כאוטיות ועמוסות. מהו הסוד?

אא

לפני הרבה שנים ביקרתי אצל חברה והופתעתי לגלות שלט משעשע על הקיר בסלון: "סגולה נפלאה לבית מסודר – לסדר אותו". אותה חברה, שהיתה חובבת סגולות ידועה, תלתה את השלט בבית כדי להזכיר לעצמה שבסופו של דבר – אם רוצים להשיג בית מסודר ונקי – צריך לעבוד עבור זה.

מאז עברו שנים רבות וגם אני גיליתי ש"אם אין אני לי מי לי". בית דורש תחזוקה מתמדת וסידור יומיומי. הנעליים לא יעברו בעצמן למדף הנעליים, והבגדים לא מקפלים את עצמם. יחד עם זאת, גיליתי שיש פעולה פשוטה אחת, מעבר לסידור תמידי של הבית, שיכולה להקל מאוד ולשנות את כל התמונה: פינוי חפצים מיותרים.

הפעולה הפשוטה של פינוי חפצים מיותרים לפחות פעם בשבוע, במקביל לסדר, תביא למצב של בית מאוורר, חף מתחושת עומס, ובעיקר קל לתחזוקה. זה בהחלט הסוד הכמוס של כל מומחי הסדר והם לעולם לא יתחילו לסדר מבלי ליישם זאת.

הכלל הוא כזה: אי אפשר לסדר בלי לפנות את המיותר לפני. כל עוד נסדר מבלי לפנות חפצים מיותרים – נמשיך "לרוץ אחרי הזנב" של עצמנו. מה הטעם לסדר שוב ושוב את אותם חפצים אם אנחנו לא משתמשים בהם?!

 

אז, איך עושים את זה נכון?

פעם בשבוע נעבור עם סל גדול או אפילו שקית אשפה בין כל חדרי הבית. הדבר לא אמור לקחת זמן רב, אם כי יתכן שהפעמים הראשונות אכן תארכנה מעט יותר זמן. נתחיל במגירות שבהן שולט אי סדר (בדרך כלל יש מגירת "בלגן" כזו בכל מטבח או חדר אמבטיה), ונוציא כל מה שמיותר, לא שימושי או מקולקל. אפשר ורצוי למסור חפצים שעשויים לשמש אחרים, אך אתם כבר לא זקוקים להם. נעבור בין כל חדרי הבית כולל חדרי הילדים, ההורים והמטבח. אם זו משימה מורכבת מדי, אפשר גם להתמקד באזור אחד בכל שבוע – העיקר שהפעולה תהיה קבועה ותהפוך לחלק מסדר היום.

גם אם נדמה לכם שאין סיכוי להוציא מהבית חפצים בתדירות גבוהה כל כך, תופתעו לגלות כמה דברים מיותרים נצברים במהלך השבוע מבלי משים.

ההרגל הקבוע של פינוי חפצים מהבית מדי שבוע (ולא רק פעם בשנה) יגרום לשינוי גדול בחייכם, ויהפוך את הבית למזמין, נעים וקל לסידור. מוכנים לנסות?

תגיות:ארגוןסדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה