חדשות בארץ

תקיפות נרחבות ברפיח; חמאס הודיע על "הקפאת" המשא ומתן

קבינט המלחמה אישר לתקוף ברפיח, וצה"ל החל בסדרה של תקיפות מן האוויר ובירי ארטילרי אל מזרח העיר הדרומית בעזה. ארגון הטרור מנסה לנצל את הלחץ הבינלאומי על ישראל והודיע על הפסקת המשא ומתן

תקיפה היום בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)תקיפה היום בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

צה"ל הגביר אחר הצהריים (שני) את התקיפות ברצועה, עם דגש על מזרח העיר רפיח. מטוסי קרב תקפו במספר גלים יעדים של ארגוני הטרור ברצועה, הממוקמים במזרח רפיח. תקיפות נוספות, מן האוויר ובירי ארטילרי, כוונו אל חאן יונס, נוסיראת, אל בורייג', וזייתון. התקיפות החלו לאחר שקבינט המלחמה אישר פה אחד את התקיפה ברפיח.

הפלסטינים דיווחו על מספר נפגעים ברפיח, על חיסול ממוקד שביצע צה"ל בפאתי העיר ועל תקיפה המתוארת כ"חגורת אש". המוני עזתיים החלו לצאת מהעיר ונעים צפונה אל חאן יונס, ומערבה אל אזור השטח ההומניטרי שבחוף הים העזתי הדרומי. זאת, לאחר שצה"ל פיזר היום בבוקר כרוזים ברפיח וקרא לאוכלוסייה להתפנות מהשכונות המזרחיות.

שר הביטחון מאשר: פועלים ברפיח

שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום עם נציגי משפחות החטופים. גלנט אמר למשפחות: "הפעולות להשבת יקירכן נמשכות כל העת, גם בשעות אלה. אנו מחויבים להשגת מטרות המלחמה, אך סירוב החמאס לכל מתווה שיאפשר את השבת החטופים, מחייב אותנו להתחיל את הפעולה ברפיח".

החמאס הודיע על הקפאת המשא ומתן

מצרים הודיעה כי קיבלה הודעה מראשי החמאס על הקפאת המשא ומתן לשחרור חטופים. גורם בחמאס אמר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי "לאחר התייעצות, החלטנו להשעות את המשא ומתן להפסקת אש. נדחה את חזרת משלחת המשא ומתן לקהיר עד לתוצאות מאמצי המתווכים. אנו ערוכים להגן על עמנו, להביס את האויב ולסכל את מטרותיו. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לפעול בדחיפות כדי לעצור את הפשע הזה. אנו קוראים גם לארגונים וגופים הומניטריים, בראשם אונר"א, להישאר בעיר רפיח ולא לעזוב אותה".

חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזאת אלריש, הגיב על החלטת הקבינט הישראלי ועל התקיפה ברפיח: "כל פעולה צבאית ברפיח תעמיד את המשא ומתן בספק, זה לא יהיה פיקניק עבור ישראל. נתניהו וממשלתו נושאים באחריות המלאה".

מצרים העלתה את רמת הכוננות בצפון סיני, אחרי ההודעה על פינוי האוכלוסייה האזרחית מרפיח, "ולאחר תחילת הפעולה הישראלית בעיר", כך אמרו שני מקורות ביטחוניים לסוכנות הידיעות רויטרס.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלתקיפה ברפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה