חדשות בארץ

בלגיה בדרכה של טורקיה: שוקלת להקפיא את הסחר עם ישראל

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו, הודיע כי הוא בוחן את ההצעה להטיל סנקציות על ישראל ולאסור יבוא מוצרים, במיוחד אם יוצרו בהתיישבות ביו"ש. האיחוד האירופי עשוי להתנגד למהלך

מכירת תגים בבלגיה, ארכיון (צילום: Johanna Geron/Flash90)מכירת תגים בבלגיה, ארכיון (צילום: Johanna Geron/Flash90)
אא

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו, הודיע היום (שני) בשיחה עם התקשורת בארצו, כי הוא בוחן הצעה לאסור יבוא מוצרים מישראל, בדגש על מוצרים שיוצרו בהתיישבות ביו"ש.

אתר העיתון הבלגי "Het Laatste Nieuws" ("חדשות אחרונות") דיווח כי דה-קרו, בעל מדיניות פרו-פלסטינית, קרא באחרונה לאיחוד האירופי לבחון את הסכם האסוציאציה עם ישראל, להפסיק מכירת נשק ישראל ולקרוא להפסקת אש מיידית בעזה.

בדבריו לעיתון אמר ראש ממשלת בלגיה: "האם אנחנו יכולים לעשות עסקים עם ישראל כשותף סחר מוביל? אני לא חושב כך. בעוד עשר שנים יאמרו לנו 'אתם צפיתם באירועים מנגד ולא עשיתם שום דבר'. הסיבה לסנקציות היא מוסרית, ונובעת מהמשך הפעולה הישראלית בעזה והמצב בשטחים. יש יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות".

יש לציין כי בלגיה היא חלק מהאיחוד האירופי, ואם ראש הממשלה שלה יחליט לנקוט בפעולה, עליו לתאם זאת מול האיחוד. ההערכה היא כי זה יתנגד למהלך, שכן האיחוד האירופי הוא שותף הסחר הגדול ביותר של ישראל, עם רבע מהיצוא הישראלי וכשליש מהיבוא.

כזכור, ביום חמישי שעבר הודיעה טורקיה על הפסקת הסחר עם ישראל. בדיון שנערך בשישי במשרד החוץ הישראלי, בהשתתפות נציגים ממשרד הכלכלה ורשות המיסים, הוחלט לקדם החלטות כמענה להחלטתו החד צדדית של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.

בין הצעדים המרכזיים שסוכם לקדם: ⁠פעולה לצמצום כל קשר כלכלי בין טורקיה לרשות הפלסטינית ולעזה, שכן טורקיה היא מדינת הייבוא הכי גדולה לרשות הפלסטינית; ⁠פנייה לפורומים כלכליים בינלאומיים לבחינת סנקציות כנגד טורקיה על הפרת הסכמי הסחר; ⁠בניית בנק חלופות, בשיתוף משרד הכלכלה, על מנת למצוא בטווח הזמן המיידי אלטרנטיבות למשק הישראלי בשלל תחומים ומוצרים וסיוע למגזרי ייצוא ישראלים שנפגעו.

תגיות:בלגיהחרם כלכלי על ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה