חדשות בארץ

החמאס הודיע: "מאשרים את הסכם הפסקת האש"; בישראל חוששים שמדובר בתרגיל

חצי יממה לאחר שצה"ל הגביר את התקיפות ברפיח, ושעתיים לאחר שחמאס הודיע על הפסקת המשא ומתן, פרסם הארגון הודעה לפיו הוא מקבל את העסקה. בישראל טוענים כי לא מדובר בהצעה שסוכמה ו"ממשיכים בפעולה ברפיח"

כוחות צה"ל בקרבת הגבול הדרומי עם עזה (צילום: Jamal Awad/Flash90כוחות צה"ל בקרבת הגבול הדרומי עם עזה (צילום: Jamal Awad/Flash90
אא

"תרגיל" שנועד לעכב תקיפה ברפיח או סיכוי להסכם שיביא לשחרור חטופים? חמאס הודיע הערב (שני) כי הוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש. הודעת החמאס הגיעה שעתיים לאחר שהארגון טען לפנות ערב כי הוא "מקפיא את המשא ומתן בעקבות תקיפות צה"ל ברפיח" והודעת שר הביטחון יואב גלנט שהפעולה אושרה.

בישראל בוחנים את התשובה של ארגון הטרור ויש החוששים כי מדובר ב"תרגיל" מצד חמאס, שנועד לעכב את הפעולה ברפיח. בנוסף, בחדשות 12 דווח כי ההצעה שחמאס טוען כי הסכים לה, אינה ההצעה המקורית, שכן לטענת חמאס הוא קיבל ערבויות שישראל תודיע על סיום המלחמה, דבר שישראל כידוע הבהירה מזמן שאינו עומד על הפרק. צוות המשא ומתן הישראלי, בראשות ראש המוסד דדי ברנע, קיבל את תשובת חמאס ולומד אותה.

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי "בתום התייעצות בקבינט המלחמה הוחלט פה אחד שישראל ממשיכה בפעולה ברפיח, כדי להפעיל לחץ צבאי על החמאס במטרה לקדם את שחרור חטופינו ושאר מטרות המלחמה. במקביל, אף שהצעת החמאס רחוקה מהדרישות ההכרחיות של ישראל, ישראל תשלח משלחת של דרגי עבודה למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם בתנאים שמקובלים על ישראל".

בהודעת החמאס נמסר כי "איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של תנועת חמאס, ערך שיחת טלפון עם ראש ממשלת קטאר, שייח' מוחמד בן עבדול רחמן אל תאני, ועם שר המודיעין המצרי, עבאס כאמל, והודיע להם על אישור תנועת חמאס להצעתם לגבי הסכם הפסקת האש". גורם בחמאס הוסיף כי הארגון קיבל ערבויות ממצרים ומארה"ב שישראל תסיים את המלחמה.

מקור בחמאס אמר ל"אל-ערביה": "הסכמנו להצעה שכוללת הפסקת אש קבועה והסרה מלאה של המצור. הסכמנו להצעה שבה בוצעו תיקונים עם ערבויות אמריקניות". מקורות חמאס אמרו ל"אל-ג'זירה": "ההצעה כוללת נסיגה מוחלטת של ישראל מציר נצרים בשלב ראשון, ונותנת חופש החזרה של העקורים, וכוללת הסכמה להפסיק את הפעולות הצבאיות בצורה קבועה בשלב השני".

גורם ישראלי בכיר אמר לחדשות 12 כי "צריך לראות שזה לא תרגיל. לפני שעתיים הם מודיעים שהם משהים את המשא ומתן ועכשיו הם מודיעים שהם מסכימים? צריך להיזהר לשתף פעולה במשחק הזה ולוודא שלא כל הסיפור זה לעצור אותנו מרפיח - אסור שזה יקרה".

הגורם הוסיף כי "מדובר בהצעה חד-צדדית ללא מעורבות ישראלית. זו לא ההצעה עליה דנו עם המצרים. מדובר כאן בתרגיל של החמאס שנועד להציג את ישראל כסרבנית. מדובר בהצעה שלא מוכרת לישראל וארה"ב - ולא עלתה בשיחת ביידן-נתניהו".

הפרשן עמית סגל הוסיף כי "קטאר ומצרים המציאו הצעה חדשה אנטי ישראלית. חמאס אמר כמובן כן. המטרה - להפיל את האשמה על ישראל ולהעניק לאמריקנים תמריץ לפעול נגדה".

דובר צה"ל: "נערכים לכניסה קרקעית לרפיח"

תא"ל דניאל הגרי מסר הערב הצהרה קצרה לתקשורת ובהתייחסו לתקיפות צה"ל ברפיח ציין כי "אנו נערכים לכניסה קרקעית לרפיח, בכפוף להחלטת הדרג המדיני".

שר הביטחון יואב גלנט אמר מוקדם יותר היום, בשיחה עם נציגי משפחות החטופים: "הפעולות להשבת יקירכן נמשכות כל העת, גם בשעות אלה. אנו מחויבים להשגת מטרות המלחמה, אך סירוב החמאס לכל מתווה שיאפשר את השבת החטופים, מחייב אותנו להתחיל את הפעולה ברפיח".

מלשכת שר הביטחון יצאה הודעה שלפיה גלנט והרמטכ"ל "אישרו תוכניות מבצעיות" להמשך הלחימה - ובפרט לרפיח.

תגיות:חמאסמלחמת חרבות ברזלמו"מ לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה