בריאות ותזונה

גם אתם עושים את הטעות הזאת? זו הסיבה לכך שהשיניים שלכם צהובות

אם גם אתם חשבתם שצחצוח שיניים פעמים רבות יותר יהפוך את השיניים שלכם ללבנות יותר, אתם טועים. יש טעות אחת שאתם עושים וגורמת לשיניים להצהיב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מי מאיתנו לא קרא אינספור מאמרים על צחצוח שיניים? לאחרונה יש טרנד חדש ברשת, לפיו אפשר לגרום לשיניים להיות לבנות יותר באמצעות צחצוח שיניים עם משחת פחם בצבע סגול, שיעילותה לא הוכחה. אלה שעושים שימוש בשיטה הרגילה, לא תמיד עושים שימוש נכון במברשת השיניים ולעתים הטעויות האלה יכולות להפוך את השיניים שלהם לצהובות.

ד"ר פרח חמיד, המתמחה בתחום, סיפר לאחרונה לאתר החדשות בריסטול לייב, כי "לפני שמתחילים לצחצח, כדאי להרטיב את מברשת השיניים. הצעד הקטן הזה מקל על פיזור המשחה, מה שהופך את הניקוי ליעיל יותר. כאשר מרטיבים את המברשת, השיערות מתרככות וכך היא עוברת בצורה עדינה יותר על החניכיים והשיניים ועוזרת למנוע גירוי או נזק. צחצוח שיניים בדרכים מסוימות, כמו בלי מים או מיד לאחר אכילת מזונות חומציים, עשוי למעשה לגרום לשיניים להיראות פחות לבנות לאורך זמן".

"צחצוח מוקדם מדי לאחר אכילת מזונות חומציים עלול לשחוק את אמייל השן", הוא הוסיף. "זה חושף את השכבה הצהובה יותר מתחת וגורם לשיניים שלך להיראות צהובות יותר. זה מראה מדוע צחצוח בדרך הנכונה ובזמן הנכון הוא המפתח לשמירה על הצבע והברק של השיניים. החומצה מרככת את האמייל, מה שעלול להוביל לשיניים רגישות או לגרום להן לשנות את צבען. על מנת להימנע מכך, עדיף להמתין לאחר אכילת מזון חומצי.

"לנשימה רעננה ופה בריא, חשוב לשמור על שגרת ניקוי טובה. המשמעות היא צחצוח שיניים וחניכיים בעדינות במשך שתי דקות פעמיים ביום, שימוש במוצרים כמו מי פה אנטי-מיקרוביאליים או משחת שיניים כדי להדוף חיידקים, ביקור קבוע אצל רופא השיניים, ניקוי הלשון כל יום וטיפול בכל שיניים תותבות שיש", סיכם ד"ר חמיד. "שמירה על השלבים האלה תעבור למנוע בעיות בעתיד".

תגיות:שינייםצחצוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה