חדשות בעולם

סכנה מדרום: החות'ים החלו לשתף פעולה עם ארגון אל-קאעידה

המודיעין הבריטי דיווח כי החות'ים, הנתמכים בידי איראן, החלו בשיתוף פעולה עם ארגון אל קאעידה בתימן, שנחשב לארגון הטרור המסוכן ביותר שפועל היום בחצי האי ערב. במערב עוקבים אחר הדיווח

נשק איראני שנתפס אצל החות'ים, ארכיון (צילום: U.S. Naval Forces Central Command / U.S. 5th Fleet)נשק איראני שנתפס אצל החות'ים, ארכיון (צילום: U.S. Naval Forces Central Command / U.S. 5th Fleet)
אא

ה"טלגרף" הבריטי דיווח היום (שלישי), תוך שהוא מצטט מקורות במודיעין הבריטי, כי החות'ים בתימן החלו באחרונה לשתף פעולה עם ארגון הטרור AQAP, שלוחת אל-קאעידה בחצי האי ערב.

על פי הדיווח, מדובר באחד מארגוני הטרור המסוכנים והרצחניים ביותר בעולם, וארגון "אנצאר אללה" (החות'ים) מעניק סיוע לארגון אל-קאעידה הכולל נשק מתקדם ותחמושת. החשש הראשוני הוא כי שיתוף הפעולה נועד לפגוע בממשלת המעבר בדרום תימן, שזוכה לתמיכת איחוד האמירויות ומדינות המערב, אך לא מן הנמנע כי שני הארגונים יפעלו נגד מטרות מערביות נוספות.

שיתוף הפעולה, על פי העיתון הבריטי, נחשב ליוצא דופן מאחר ושני הארגונים לא חולקים את אותה אידיולוגיה. החות'ים הם ארגון שיעי, ואילו אל-קאעידה הוא ארגון סלפי סוני. המודיעין הבריטי סבור כי משטר האייתולות באיראן מעניק חסות גם לארגון אל-קאעידה העולמי.

בבריטניה מעלים את החשש כי הגברת התמיכה והחימוש של ארגון אל-קאעידה עלול לשמש אותו להוציא לפועל תקיפות נגד הכוחות המערביים באזור, בדגש על כוחות ההגנה הימיים הפועלים בים סוף ובמפרץ עדן.

תגיות:תימןאל קאעידהחות'ים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה