חדשות בארץ

אחרי חמישה חודשי אשפוז: החטופה ששוחררה במצב קשה מאוד משתחררת לביתה

אלמה אברהם בת ה-85 שוחררה בעסקת שחרור החטופים במצב קשה מאוד, וניכר כי מחבלי החמאס הפקירו את בריאותה בשבי. המרכז הרפואי דיווח כי מצבה הרפואי תקין

בעיגול: אלמה אברהם (צילום: באדיבות המשפחה) ברקע סורוקה (צילום: פלאש 90)בעיגול: אלמה אברהם (צילום: באדיבות המשפחה) ברקע סורוקה (צילום: פלאש 90)
אא

אלמה אברהם, תושבת ניר עוז בת 85, שנחטפה לעזה ושוחררה בחודש נובמבר האחרון במצב קשה מאוד בעסקת החטופים, בתום 51 ימים בשבי, שוחררה היום (שלישי) מהאשפוז במצב בריאותי תקין.

אברהם הייתה מאושפזת במרכז הרפואי סורוקה במשך חמישה חודשים, והובאה לבית חולים במסוק צה"ל, מייד לאחר השחרור מעזה, במצב מסכן חיים.

את יום הולדתה חגגה לפני חודש במחלקת השיקום, וכשהתבקשה לברך אמרה: "מאחלת לעצמי שכל החטופים ישתחררו כבר היום, ושיהיו בריאים, כמוני".

לפני כחודשיים, לאחר שמצבה השתפר מאוד והיא הועברה למחלקת השיקום, סיפרה אברהם: "כשהחלו אזעקות נכנסתי לממ"ד. אמרו לי שלא לצאת משם". בנה, אורי רביץ, הוסיף: "היא סיפרה שהיא בממ"ד לבד. סיפרתי לה שיש חדירת מחבלים בשדרות, ולקח לי זמן להבין שהיא אומרת 'יש גם פה'. המחבלים שהגיעו לקיבוץ פרצו לביתה וחטפו אותה".

כשאחד מילדיה הגיע לביתה, הוא מצא בית ריק, הפוך והרוס. הממ"ד בבית היה פתוח והמיטה שלה הייתה הפוכה. המשפחה קיבלה מידע כי ייתכן שאלמה נחטפה, ובהמשך הגיעה תמונה שאימתה זאת.

בריאיון שהעניקה לפני כחודש וחצי חשפה כיצד הצליחה לשרוד את התנאים הקשים בעזה: "הכרחתי את עצמי לא לחשוב על כלום. לא על הילדים שלי, גם לא על המוות. הייתה הקצבה של שישה תמרים ליום, וכמעט בלי מים. הבנתי שהשחרור קרוב בזכות בקבוק המים שקיבלתי סוף–סוף".

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:חטופים בעזהאלמה אברהםשחרור מבית החולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה