חדשות בארץ

גלנט: "הפעולה ברפיח לא תיעצר עד שיחזור החטוף הראשון"

שר הביטחון יואב גלנט סייר בגבול הרצועה והבהיר את עמדת הקבינט. צה"ל תקף במרכז הרצועה ומנסה לאתר את המשגרים שירו מספר פעמים אל עוטף. יום קרב בצפון: חיזבאללה שיגר שישה כטב"מים ממולכדים

השמדת מנהרה בבית חאנון (צילום: דובר צה"ל)השמדת מנהרה בבית חאנון (צילום: דובר צה"ל)
אא

שר הביטחון גלנט סייר היום (שלישי) בגבול רצועת עזה, בסמוך למרחב רפיח והבהיר את עמדת קבינט המלחמה: "הפעולה ברפיח לא תיעצר עד לחיסול החמאס במרחב או חזרת החטוף הראשון לישראל".

גלנט נפגש עם חיילי סוללת תותחנים, שמסייעת באש לכוחות הפועלים במרחב רפיח. השר צפה בירי סיוע לכוחות. לדבריו, "ממרחב רפיח יצאו הרוצחים שהלכו לסופה, לחולית, וניסו לפגוע ביתד, ביבול, בנווה ובמקומות נוספים. אנחנו פוגעים והורגים את מי שרצח את הילדים שלנו, את זה צריך לזכור היטב. הוריתי אתמול לצה"ל להיכנס אל מרחב רפיח, לתפוס את המעבר ולבצע את משימותיו".

בסוגיית העסקה לשחרור חטופים הוסיף גלנט: "אנחנו מוכנים לפשרות על מנת להביא חטופים, אבל אם לא תהיה את האפשרות הזאת נלך ונעמיק את הפעולה, זה יקרה בכל רחבי הרצועה - בדרומה, במרכזה ובצפונה. חמאס מבין רק כוח ולכן אנחנו נעצים את הפעולה שלנו, והלחץ הצבאי יביא לכך שאנחנו נגרום לריסוקו של ארגון החמאס".

(צילום: דובר צה"ל)

שיגורים לעוטף וחשיפת מנהרות בבית חאנון

למעלה מ-50 רקטות שוגרו היום בסך הכל, בשלושה מטחים, לעבר יישובי העוטף בגזרת אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים. הירי בוצע ממרחב מחנות המרכז בעזה ובצה"ל פועלים לאיתור המשגרים וחיסול חוליות המחבלים.

בנוסף, דובר צה"ל עדכן כי בשבועות האחרונים פעלו כוחות צה"ל, בהובלת יחידת ההנדסה של אוגדת עזה יחד עם מערך ההנדסה של פיקוד הדרום, יחידת יהל"ם ובשיתוף כוחות החטיבה הצפונית, למיפוי והשמדת שתי מנהרות התקפיות נוספות באזור בית חאנון.

אחת המנהרות נחשפה בשנת 2014 במבצע "צוק איתן", במהלכו שימשה את מחבלי חמאס לפשיטה לשטח הארץ והושמדה מיד לאחר מכן. מקטע נוסף של המנהרה בעומק הרצועה, שהיווה חלק מרשת מנהרות מסועפת של חמאס, הותקף מספר פעמים במהלך מלחמת "חרבות ברזל" ולאחר עבודות חקר ומיפוי שהתקיימו בשבועות האחרונים עלה כי התקיפות האוויריות השמידו את התוואי.

המנהרה השנייה הייתה חלק מאותה רשת מנהרות מסועפת של חמאס, ונחפרה למרחק של כ-150 מטרים מגדר הגבול, אך לא חצתה לשטח ישראל באף שלב. המנהרה הושמדה באמצעות חבלה. דובר צה"ל הדגיש כי הצבא ימשיך לפעול להשמדת תשתיות תת-הקרקע ברצועת עזה ולשלילת יכולות ארגוני הטרור ובראשם חמאס להגנה על יישובי העוטף.

יום קרב בצפון

מטוסי קרב של צה"ל תקפו היום מספר פעמים בדרום לבנון ופגעו בתשתיות של חיזבאללה ובמספר מחבלים. זאת בתגובה לירי של שישה כטב"מים מדרום לבנון, בחמישה גלים, לעבר אצבע הגליל. לא דווח על נזק או נפגעים. התקיפות האוויריות הישראליות התמקדו באזור עיתא א-שעב ובאזור מארון א-ראס שבדרום לבנון.

תגיות:יואב גלנטרפיחהשמדת מנהרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה