חדשות בארץ

ביידן: "אנשים קוראים לחיסול המדינה היחידה שיש ליהודים. לא נקבל זאת"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא נאום לציון יום השואה והדגיש: "לעולם לא נשכח את מה שעשה חמאס". יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון: "עלינו לעמוד נגד מכחישי 7 באוקטובר, ולעמוד לצד ישראל"

נשיא ארה"ב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)נשיא ארה"ב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא היום (שלישי) נאום בגבעת הקפיטול לציון יום השואה. הנשיא קישר בין הניסיון לטשטש את מה שנעשה ב-7 באוקטובר לניסיון להכחיש את מה שנעשה בשואה.

לדבריו, "שנאה עתיקה ליהודים לא התחילה בשואה וגם לא הסתיימה בשואה, ואפילו לא אחרי הניצחון שלנו במלחמת העולם השנייה. השנאה הזו ממשיכה. תנו לי להבטיח לכם, המחויבות שלי לבטיחות היהודים ולביטחון ישראל איתנה, גם כשיש מחלוקות".

"היום אנו מכבדים את זכר הנספים בשואה ואת כאב השורדים. המשפט 'לעולם לא עוד' אומר בעצם 'לעולם לא נשכח'. אנשים שוכחים ואני סבור שישנה חובה לא לשכוח. אני לא שוכח. עלינו להמשיך ולספר את הסיפור, עלינו להמשיך ללמד את האמת".

ביידן תקף את ההפחדות והאיומים שיש על יהודים וישראלים, התייחס לחטופים ומתקפת חמאס בשביעי באוקטובר: "אני מזכיר לכולם מה קרה בשביעי באוקטובר, ואת מצבם העגום של החטופים. בניגוד לשואה, אנחנו לא 75 שנים אחרי, אלא 7.5 חודשים אחרי ואנשים כבר שוכחים. זה היה חמאס ששחט ישראלים, התחיל את המלחמה הזאת ומחזיק חטופים. אני לא שכחתי זאת ולעולם לא אשכח".

בנוגע להפגנות בקמפוסים בשבועות האחרונים, בתגובה ללחימה בעזה, אמר הנשיא: "אני מבין שלאנשים יש אמונות ומכבד את חופש הביטוי, אבל אין מקום בשום קמפוס באמריקה לאנטישמיות או נאומי שנאה".

"אנשים רבים מתעלמים מן הזוועות של השואה. בשביעי באוקטובר ארגון הטרור עשה זאת כדי לעשות טרור ליהודים. זה חייב להיפסק. אנחנו לעולם לא נשכח זאת. יותר מדי אנשים קוראים לחיסולה של המדינה היחידה שיש ליהודים. לא נקבל זאת".

יו"ר בית הנבחרים האמריקני, מייק ג'ונסון, הוסיף בנאומו כי "הלקח מחוסר הפעולה האמריקנית בזמן השואה הוא שעלינו לעמוד נגד מכחישי 7 באוקטובר, עלינו לעמוד לצד ישראל".

תגיות:אנשטישמיותגו ביידןנאום ליום השואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה