חדשות בארץ

דיווחים אמריקאים: ממשל ביידן מעכב משלוח נשק לישראל בגלל המבצע ברפיח

לראשונה מאז פרוץ המלחמה בשמחת תורה, ממשל ביידן מעכב את משלוח הנשק לישראל. המטרה: לגרום לממשלה בישראל להימנע מפלישה מלאה לרפיח

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

בכיר בממשל האמריקני אישר הלילה (רביעי) לסוכנות הידיעות AP כי ארצות הברית עיכבה משלוח נשק לישראל. ידיעה דומה פורסמה גם בוושינגטון פוסט, לפיה ארבעה גורמים בכירים המכירים את הנושא עדכנו כי ממשל ביידן מעכב את משלוח הנשק לישראל על רקע דאגתו מהמבצע של צה"ל ברפיח.

הבכירים הוסיפו כי למרות שממשל ביידן החליט לעת הזאת להשהות את שתי עסקאות הנשק המדוברות, הדבר צפוי להסתיים ולהיות מועבר לישראל בהמשך

פקיד אמריקאי אחד ציין כי מטרת המהלך היא להבהיר לישראל כי ארצות הברית חוששת מפלישה מלאה של צה"ל לעיר רפיח. טענת ממשל ביידן היא שפלישה כזו תוביל להריגה של עזתים רבים, שלדבריהם חפים מפשע, בעקבות צפיפות האוכלוסין במרחב.

הבית הלבן ומשרד החוץ סירבו להסביר את ההחלטה. נזכיר כי זהו המקרה הראשון הידוע של עיכוב בהעברת נשק אמריקאי מאז תחילת המלחמה.

על פי הדיווח אמש באתר פוליטיקו, ממשל ביידן מעכב את העברתם של משלוחי נשק הכוללים 2 סוגים של פצצות מדויקות, על מנת לגרום לממשלה בישראל לשנות את החלטותיה בנושאים שקשורים לרצועת עזה, כשבין היתר מקווים האמריקאים שהדבר יגרום לישראל "להימנע מפלישה מלאה לעיר רפיח".

הבכירים המרואיינים ציינו כי אחד המשלוחים המעוכבים נוגע למכירה מסחרית של 6,500 תחמושת Joint Direct Attack, אשר הופכת "פצצות טיפשות" לנפילה חופשית – לנשק מונחה מדויק. המשלוח השני נוגע לפצצות בקוטר קטן.

תגיות:ממשל ביידןתקיפה ברפיחמלחמת "חרבות ברזל"

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה