חדשות בארץ

דובר צה"ל: "גם אחרי שנטפל ברפיח יהיה טרור"

תא"ל דניאל הגרי התראיין בכנס וציין כי צה"ל ימשיך לפעול ברצועה, בכל מקום שאליו יחזרו מחבלים. על התקיפה איראנית אמר: "איראן נכשלה"

דובר צה"ל, ארכיון (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)דובר צה"ל, ארכיון (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)
אא

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס היום (רביעי) לפעילות צה"ל ברפיח, ואמר בוועידת "האנשים של המדינה" של העיתון "ידיעות אחרונות": "שרטטנו מלחמה שתיארך כשנה. עזה זו אולי אחת הזירות הקשות ביותר בעולם. בצפיפות שלה ובמנהרות שחמאס חפר מתחת לאדמה. לא נכנסנו לרפיח לפני שלושה או ארבעה חודשים כי לא היו תנאים מבצעיים לכך, וטיפלנו קודם כל במרכזי הכובד הגדולים של חמאס, שהם צפון הרצועה וחאן יונס".

לדבריו, "לא נשלה את הציבור, גם אחרי שנטפל ברפיח יהיה טרור. נטפל ברפיח בצורה שתהיה נכונה עבורנו. חמאס יזוז צפונה וינסה להרכיב את עצמו. בכל מקום שחמאס חוזר אליו - אנחנו נפעל".

דובר צה"ל התייחס לדיווחים על עיכוב משלוחי נשק מארה"ב, ואמר כי "הסיוע הוא חסר תקדים, השותפות המבצעית היא משמעותית. כשיש מחלוקות, ויש, הן נפתרות בחדרים סגורים באופן ענייני. אנחנו אחראים על האינטרסים הביטחוניים של ישראל, וקשובים לאלו של ארה"ב".

על החזית האיראנית הוסיף: "איראן נכשלה. היא ירתה לפה 300 פריטים שונים, ורק ארבעה פגעו. הייתה פה שותפות מבצעית חסרת תקדים עם ארה"ב ומדינות נוספות, וזה הראה את הפוטנציאל העתידי".

הגרי נשאל לגבי הביקורת על המינויים בצמרת צה"ל בזמן המלחמה, בהם זה של ראש אמ"ן הנכנס תא"ל שלומי בינדר. הוא השיב: "האתגר הכי חשוב לצה"ל זה אמון הציבור. אני חושב שמה שקרה ב-7 באוקטובר מחייב אותנו לצניעות עוד יותר גדולה, וגם לדעת לקבל ביקורת. גם אחרי הכישלון אנחנו לקחנו אחריות. הרמטכ"ל לקח אחריות. אנחנו גם מבינים את המשמעויות של האחריות הזאת. לצד האחריות יש לנו גם סמכות. מי שמוביל את המלחמה זה הרמטכ"ל, ולצד האחריות שהוא לקח יש לו גם את הסמכות למנות בצה"ל כל עוד זה קורה באופן שקוף, ענייני, סדור".

"הרמטכ"ל מסתכל קדימה. הוא רואה את האתגרים. אחד מהאתגרים זה גם לייצר תהליכים בתוך המטה הכללי, בתוך צה"ל, לייצר תהליכי מינויים. הדברים נעשו בתיאום מלא עם שר הביטחון והוצגו בשקיפות לציבור וככה אנחנו נמשיך לפעול".

בנוגע לזירה הצפונית והלחימה מול חיזבאללה הוסיף דובר צה"ל: "התושבים בצפון נמצאים במציאות בלתי אפשרית לאורך שבעה חודשים. המשימה של צה"ל היא לייצר מצב ביטחוני אחר בצפון, שבו חיזבאללה לא נמצא ליד הגדר, ואת המצב הזה אנחנו צריכים לייצר, בשאיפה, עד תחילת שנת הלימודים, כדי שלתושבים יהיה כיוון ותאריך. יש לנו כיוון, אנחנו צריכים לייצר את זה, והמציאות צריכה להיות כזאת, אחרת, שמרגישים בה בטוחים לחזור חזרה הביתה".

תגיות:דניאל הגרימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה