חדשות בארץ

חוסל מפקד הכוח הימי של חמאס; גלנט: "כנראה צפוי לנו קיץ חם"

אחמד עלי, מפקד הכוח הימי של חמאס, חוסל בפעולה ממוקדת בעיר עזה. החמאס הגביר את הירי לעבר כרם שלום והעוטף, בניסיון לעצור את הפעולה ברפיח, אליה נכנסו טנקים של צה"ל

טנקים במעבר רפיח (צילום: דובר צה"ל)טנקים במעבר רפיח (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל אישר הערב (רביעי) כי בהכוונת השב"כ ובשיתוף חיל הים, חוסל בעזה מפקד הכוח הימי של חמאס. על פי צה"ל, המחבל אחמד עלי קידם במהלך המלחמה פעילויות התקפיות לעבר שטח ישראל ותקיפות נוספות נגד כוחות צה"ל הפועלים בשטח הרצועה. בתוך כך, בשבועות האחרונים פעל לקידום פיגועים נגד כוחות צה"ל הפועלים במסדרון במרכז רצועת עזה.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 השיגו שליטה מבצעית על הצד העזתי של מעבר רפיח. הכוחות החלו בפשיטות ממוקדות על תשתיות הטרור המקיפות את הצד העזתי של מעבר רפיח, ופשיטות על מבנים חשודים במרחב מהם ירו מחבלי החמאס לעבר כוחותינו.

במהלך הפעילות הלוחמים חיסלו כ-30 מחבלים ופעלו אל מול תשתיות טרור רבות במרחב. כחלק מפשיטת הכוחות, כלי טיס של חיל האוויר תקפו וסגרו עשרות מעגלים בסיוע צמוד לכוחות.

"הגענו למרחב רפיח, ביצענו פשיטה על המרחב, כיתרנו את מרחב המעבר, פשטנו פנימה לטובת טיהור המעבר והשתלטות עליו", אמר מפקד גדוד 932 סא"ל דותן, "סה"כ במהלך הפעילות הצלחנו להשמיד מספר איתורים ממולכדים. בנוסף, היו מספר זיהויים במרחב שהשמדנו במהלך התנועה אל היעדים. אנחנו נמצאים כאן במרחב, נשאר פה ככל שיידרש במרחב רפיח ונבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר".

(צילום: דובר צה"ל)

טנקים של צה"ל בשכונות מזרח רפיח

חמאס הגביר היום את הירי לעוטף, וכוון מספר פעמים לעבר כרם שלום. השיגורים בוצעו מפאתי רפיח. בין היתר שוגרו רקטות אל יישובי אשכול, מעבר כרם שלום, היישוב שלומית ועוד.

טנקים של צה"ל הגיעו לפאתי השכונות המזרחיות של רפיח והפלסטינים דווחו על מספר אנשי חמאס שחוסלו בפעולה של צה"ל. כמו כן, צה"ל המשיך לתקוף במרכז הרצועה ובצפונה.

הערב אישר דובר צה"ל כי מוקדם יותר היום זוהו שמונה שיגורים מרפיח לעבר כרם שלום. כתוצאה לוחם צה"ל נפצע באורח קל, קיבל טיפול בשטח ולא נזקק לפינוי.

(צילום: דובר צה"ל)

חיזבאללה הגביר את הירי בצפון 

בצפון, חיזבאללה שיגר היום מספר כטב"מים ועשרות רקטות וטילי נ"ט לעבר יישובים ומוצבי צה"ל. דווח על פגיעות ישירות במלכיה, בצומת גומא ובמטולה.

בתגובה תקף צה"ל במספר גלים בדרום לבנון, ובין הירתה ומשד מבנה ובו מספר מחבלים. בסך הכל הותקפו 20 מטרות של חיזבאללה ברמיה שבדרום לבנון באמצעות מטוסי קרב וארטילריה. בין המטרות שהותקפו; מבנים צבאיים ותשתיות טרור, בנוסף זוהו במהלך התקיפות פיצוצי משנה המעידים על הימצאות מחסני אמל"ח במקום. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מטוסי קרב במרחבים מרווחין וכפר כילא.

שר הביטחון יואב גלנט סייר היום בגבול הצפון, באוגדה 91 "עוצבת הגליל", יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף שי קלפר וקציני המטה של האוגדה. השר שוחח עם לוחמי תותחנים במילואים הפועלים בגזרה, ושמע מהם על פעילותם מפרוץ המלחמה לתקיפות ארטילריות נגד יעדי חיזבאללה בשטח לבנון.

גלנט אמר בשיחה עם הלוחמים: " צריך להיערך להמשך והקיץ הזה עלול להיות קיץ חם. קרב הגנה זה קרב מורכב, זה קרב שאתה כל הזמן צפוי גם לתגובות של האויב ואתה פועל באופן אקטיבי. דחקנו את חיזבאללה מקווי המגע למרחקים משמעותיים, זה לא אומר שהוא נעלם, אבל הוא לא נמצא שם. בשביל להחזיר את התושבים בביטחון צריך תהליך הסכמי או תהליך מבצעי ומחובתו של הצבא להכין את התהליך המבצעי, שגם משמש עוגן וסדן לתהליך אחר. אני נחוש להחזיר את התושבים לבתיהם בביטחון ולבנות מחדש את הדברים שנהרסו״.

"אני מודע לצורך וגם במובנים רבים לתחושה שהמשימה לא הושלמה, והיא אכן לא הושלמה. מלחמה זה דבר שיש לו מחירים, הוא יהיה כבד עבור ישראל וקטסטרופלי לחיזבאללה וללבנון ואנחנו שואפים להגיע למצב ללא הגעה למלחמה, אבל אם זאת תהיה נקודת המוצא האחרונה, אנחנו ננקוט בה, כי בסוף יש לנו חובה ליישם את החוזה שלנו מול האזרחים".

תגיות:עזהיואב גלנטחיסול ממוקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה