בריאות ותזונה

מחקר מצא: זו הסיבה שבגללה נשים חיות יותר שנים מגברים

המחקר בחן את ההשפעה של אותם הגורמים המובילים למחלות ומוות. הוא גילה למה הגברים מתים מהר, אבל הסביר שנשים סובלות יותר במהלך חייהן. איך זה מסתדר?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש בחן את 20 הגורמים שמובילים למחלות בעולם. במהלך המחקר התברר כי גברים לוקים ביותר מחלות קטלניות מנשים, שחולות במחלות שגורמות להן סבל, אך לרוב לא למוות.

המחקר הראה בבירור מדוע נשים חיות זמן רב יותר מגברים מצד אחד, אך מאידך הוא מצא כי הן חוות שנים רבות יותר של בריאות לקויה. החוקרים בחנו את ההשפעה של אותם גורמים המובילים למחלות ומוות והמסקנות פורסמו בכתב העת Lancet Public Health.

לפי החוקרים, מצבים לא קטלניים שגורמים למחלות ולנכות, כמו בעיות שרירים ושלד, וגם בעיות נפשיות או הפרעות כאב ראש, משפיעים במיוחד על נשים. לעומת זאת, גברים מושפעים בעיקר ממצבים הגורמים ישירות למוות, כמו מחלות לב וכלי דם, אך גם תאונות.

מחברת המחקר, ד"ר לואיזה סוריו פלור מאוניברסיטת וושינגטון, הסבירה כי "הדוח מראה בבירור שבמהלך 30 השנים האחרונות ההתקדמות העולמית בתחום הבריאות הייתה לא אחידה. לנשים יש אומנם חיים ארוכים יותר אך הן חיות יותר שנים ארוכות יותר בבריאות לקויה, עם התקדמות מוגבלת בהפחתת נטל התנאים המובילים למחלות ולנכות, מה שמדגיש את הצורך הדחוף בתשומת לב רבה יותר להשלכות לא קטלניות המגבילות את התפקוד הפיזי והנפשי של נשים, במיוחד בגילאים מבוגרים יותר.

גברים, למשל, חווים עומס מחלות גבוה והולך בהרבה עם השלכות קטלניות. נקודת מפתח אחת שהמחקר מדגיש היא כיצד נקבות וזכרים נבדלים בגורמים ביולוגיים שמשתנים לאורך זמן. כתוצאה מכך הם חווים בריאות ומחלות באופן שונה".

ובמה עוד מובילות הנשים? מצבים כמו כאבי גב תחתון והפרעות דיכאון, כאבי ראש, חרדה ואפילו אלצהיימר. בשורה התחתונה – בממוצע, הנשים חיות יותר אך סובלות יותר, הגברים סובלים פחות אך מתים הרבה יותר מהר.

תגיות:גבריםנשיםאריכות ימים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה