חדשות בעולם

תחקיר: קרנות שמימנו ההפגנות בארה"ב תורמות לארגוני שמאל בישראל

שתיים מהקרנות שתורמות להפגנות נגד ישראל בקמפוסים בארה"ב, תורמות גם לארגוני שמאל קיצוני. מנכ"ל ארגון "עד כאן": "הזהות בין מקורות המימון מדגישה את המטרה המשותפת שלהם: חורבן מדינת היהודים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ההפגנות האנטישמיות באוניברסיטאות בארה"ב גובות מחיר יקר: סטודנטים יהודים מאוימים, ופעמים רבות ספגו אלימות ממפגינים פרו-פלסטינים. באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, למשל, הרב המליץ לתלמידים היהודים לעזוב את המתחם.

המגזין האמריקני "פוליטיקו" חושף כי אותם ארגונים שיזמו הפגנות נגד ישראל הם אותן קרנות שתורמות גם לנשיא ג'ו ביידן עצמו. בתחקיר פורסמו שמות הקרנות בהן "TIDES", "רוקפלר" ו"ליברה" שמימנו את מארגני ההפגנות בקמפוסים. עוד נמצא, כי אותן קרנות מממנות גם את ארגוני השמאל הקיצוני בישראל. מתברר כי קרן רוקפלר תרמה ל"שוברים שתיקה" כמיליון וחצי שקלים, ושני מענקים נוספים של חצי מיליון דולר כל אחד. כמו כן, הקרן תרמה כ-250 אלף דולר לארגון השמאל "עקבות", ואפילו לארגונים שמספקים הגנה משפטית למחבלים.

קרן נוספת היא TIDES, שנתנה נותנת חסות כלכלית לארגון מרכזי במחאות. עוד נקבע, כי השלוחה של ארגון השמאל הקיצוני הערבי־ישראלי עדאלה קיבלה כסף מהקרן. לפי התחקיר של ארגון "עד כאן", שני הארגונים משתפים פעולה כדי "לתרום לאנשים החיים בפלסטין ההיסטורית, סיום הכיבוש וצדק היסטורי לכל הפלשתינים". עוד נמצא בתחקיר, כי הקרן מעבירה כספים ישירות כספים לארגוני דה־לגיטמציה הפועלים נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל.

מנכ"ל ארגון "עד כאן", גלעד אך, אמר לעיתון "ישראל היום": "הזהות בין מקורות המימון של השמאל הרדיקלי בישראל לבין הארגונים תומכי חמאס בקמפוסים בארה"ב מדגישה את המטרה המשותפת שלהם: חורבן מדינת היהודים. הנושא הוא לא זכויות פלשתינים אלא אנטישמיות טהורה, או כפי שהם אומרים: 'זה לא 1967 - זה 1948'".

עוד הוא הוסיף: "אנו קוראים לחברי הכנסת הישראלים לשבת על המדוכה ולמצוא את הדרך למנוע את הכנסת הכספים לגופים החפצים בחורבן ישראל בארץ, ובהמשך גם בחו"ל. אתם הנציגים של העם היהודי כרגע, והאתגר הזה מוטל לפתחכם. אנחנו נמשיך לחשוף עד שתתעשתו".

תגיות:הפגנותארה"באנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה