המצעד

המצעד: 5 פוביות הזויות במיוחד שוודאי לא שמעתם עליהן

אלו סוגי פוביות אתם מכירים, והאם ידעתם שיש דבר כזה פחד מנוצות?

אא

מהי פוביה, מי עלול לסבול ממנה ואלו סוגי פוביות אתם מכירים? פוביה היא חרדה מוגזמת ולרוב גם בלתי רציונאלית. 

אלו סימפטומים יכולים להופיע בזמן הפוביה? תחושת חוסר אונים, סחרחורות, יובש בפה ועלייה בלחץ הדם, הזעות, הלמות לב מהירות ועוד. 

פוביות פוגעות הן בילדים והן במבוגרים, ופעמים רבות הן מביאות לכדי ניתוק טוטאלי של האדם מהחברה. כך למשל ימאן הסובל מפוביה לצאת מהבית אפילו לצרכי עבודה, ולהימנע מפגישות עם חברים ומשפחה. 

הפוביה הראשונה: אוקטופוביה 

אוקטופוביה היא הפחד מהספרה 8 - שבין אם אתם מאמינים ובין אם לא, יש אנשים שמזועזעים כשהם נתקלים בה, וחווים את אותם סימפטומים שחווה אדם שעומד לקבל התקף לב. 

פסיכולוגים מסבירים כי הפוביה הזו היא נדירה וקשורה לטראומה שהתרחשה בתאריך שיש בו את הספרה 8. בתרבויות מערביות שונות, עד היום ישנן אמונה טפלה שהמספר 13 הוא מספר שמבטא מזל רע, ואם תצעדו עד היום במדינות כמו איטליה ורוסיה, תראו שבניינים אחדים 'דילגו' על המספר הזה. 

הפוביה השנייה: פלוטופוביה 

הפוביה הזו היא פחד - לא פחות ולא יותר - מעושר. 

אמנם לרוב האנשים ישנה משאלה כמוסה להפוך לעשירים בין יום, אולם אנשים שסובלים מהפוביה הזו יעשו הכל במודע ובתת המודע שלהם, כדי לא להפוך לעשירים. גם כאן פסיכולוגים סבורים שזה קשור ליחס שהיה להם מילדות לכסף, ולאחריות סביב הנושא. 

הפוביה השלישית: איזוטרופוביה 

בדור הזה שבו אף אחד לא יכול בלי מראה קשה לדמיין שפוביה כזו אכן קיימת. איזוטרופוביה הוא הפחד ממראות, ופסיכולוגים מסבירים כי זה לרוב נובע מבושה עמוקה מהמראה של האדם או מאמונה טפלה שרכש בילדותו, סביב הסתכלות במראות. 

הפוביה הרביעית: פטרונופוביה 

את הפוביה הזו קצת קשה להסביר, אך בעולם קיים מספר לא מבוטל של אנשים ש'סובלים' ממנה. פטרונופוביה הוא פחד מנוצות, או יותר נכון פחד מלהיות מדוגדגים על ידי נוצות. 

הפוביה החמישית: הילופוביה 

הפוביה הזו נצפתה בקרב מטיילים רבים ואנשים שנוהגים לפקוד לעתים קרובות יערות וג'ונגלים. הפחד הזה הוא פחד מיערות ועצים, שמשלב בתוכו גם פחד מקלסטרופוביה (פחד ממקומות סגורים)

תגיות:הזויהמצעדפוביות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה