חדשות בארץ

פירי מנהרות ממולכדות אותרו במרחב רפיח; 3 חיילים נפצעו בינוני

החיילים נפגעו מפיצוץ אחד הפירים, שהיה ממולכד. שר הביטחון וצה"ל הגיבו להחלטת ממשל ביידן להשעות אספקת פצצות מתקדמות לישראל. תקיפות בלבנון בתגובה לירי על הצפון

טנקים של צה"ל בגבול עם רפיח (צילום: Flash90)טנקים של צה"ל בגבול עם רפיח (צילום: Flash90)
אא

דובר צה"ל עדכן הערב (חמישי) כי שלושה חיילי צה"ל נפצעו באורח בינוני מפיצוץ של פיר מנהרה ממולכד בפאתי רפיח. הפצועים הועברו לטיפול בישראל והמשפחות עודכנו.

שר הביטחון יואב גלנט שלח היום (חמישי) מסר עקיף לממשל ביידן, שהורה על השעיית משלוח של פצצות מתקדמות לישראל, בשל התנגדותו לפעולה צבאית ברפיח.

גלנט נאם בטקס לזכר חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ממשפחת משרד הביטחון ואמר: "אני פונה ואומר מכאן לאויבי ישראל ולחבריה הטובים ביותר – אי אפשר להכניע את מדינת ישראל, לא את צה"ל, לא את משרד הביטחון, לא את מערכת הביטחון ולא את מדינת ישראל. אנחנו נעמוד, נשיג את המטרות שלנו – נכה את החמאס, נדביר את החיזבאללה ונביא ביטחון. נשיג את מטרותינו בצפון ובדרום - יהיה המחיר אשר יהיה".

על פי דיווח ב-ynet, בצה"ל הגיבו על החלטת נשיא ארה"ב להקפיא את משלוח הנשק, כמו גם לאיום שלא להעביר פצצות ופגזי ארטילריה במידה שישראל תיכנס לרפיח, ומסרו כי זו "הקרנה לא טובה לאזור". בצבא הבהירו כי צה"ל קיבל מארה"ב סיוע היסטורי חסר תקדים במלחמה, וכי שיא התיאום היה בליל ההתקפה האיראנית בחודש שעבר.

דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, מסר הערב: "ארה"ב תמשיך לספק לישראל את כל הצרכים שהיא צריכה כדי להגן על עצמה, אך לא נשק ספציפי למשימה ספציפית. העלנו מול ישראל את ההשלכות של שימוש בפצצות בעלות הרס נרחב באזורים צפופים. אנחנו עדיין תומכים במטרה של מיטוט חמאס".

דובר צה"ל מסר הערב בהצהרה לתקשורת כי "לצה"ל יש חימושים למשימות שהוא מתכנן וגם למשימות ברפיח. יש לנו את מה שאנחנו זקוקים לו. ארה"ב סייעה ביטחונית עד כה למדינת ישראל ולצה"ל באופן חסר תקדים. גם כשיש מחלוקות בינינו - אנחנו פותרים אותן בחדרים סגורים".

‏מנהרות טרור בציר הקרוב למעבר רפיח

הפעילות במרחב רפיח של אוגדה 162 נמשכת. חטיבה 401 הפועלת באזור מעבר רפיח איתרה מספר פירים תת קרקעיים ותשתיות טרור נוספות. חטיבת גבעתי הפועלת ממזרח, במרחב דהנייה, איתרה גם היא מספר פירים תת קרקעיים, ויצאה לפשיטות ממוקדות. עד כה, מאז תחילת הפעולה הקרקעית, הותקפו כ-200 מטרות וחוסלו כ-50 מחבלים.

סדרת אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוינים נשמעו אחר הצהריים בגליל. זוהו חדירות של שני כלי טיס, בהפרש של כמחצית השעה. שניהם יורטו. כמו כן, טיל נ"ט פגע במבנה בשלומי, דווח על נזק ועל שריפה שפרצה במקום, ללא נפגעים.

בתגובה, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור ומבנה צבאי של חיזבאללה בדרום לבנון, במרחב עייתא א-שעב.

תגיות:יואב גלנטמלחמת חרבות ברזלמנהרותב רפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה