חדשות בארץ

הופסקו השיחות בקהיר – נקלעו למבוי סתום

המשלחת הישראלית שבה לישראל, לאחר שגם משלחת חמאס המריאה לדוחא, מבלי שהושגה הסכמה והפערים נותרו בעינם. הקבינט ידון בהמשך הלחימה ברפיח, בחימוש ובניסיון לחדש את המשא ומתן

ראשי קבינט המלחמה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)ראשי קבינט המלחמה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אא

קבינט המלחמה יתכנס הערב (חמישי) וידון בהפסקת השיחות בקהיר. כמו כן, יועלה לדיון האיום האמריקני להפסיק לחמש את ישראלי ובדרכים לפתור את הסוגייה. קבינט המלחמה יבחן הערכות בנוגע לכמות החימושים הקיימת של ישראל, וכן תוכניות הנוגעות לניהול החימושים הללו ומתקפות צבאיות עתידיות.

משלחת ישראל עזבה את מרצים ושבה לארץ, לאחר שגם משלחת חמאס עזבה את קהיר והמריאה לדוחא, בירת קטאר. ברשת NBC דווח כי השיחות נקלעו למבוי סתום. כמו כן, ישראל דרשה להוציא  את רפיח מהסכם הפסקת האש עם חמאס, ובזמן המשא ומתן צה"ל יוכל להמשיך להילחם ברפיח.

ראש ה-CIA וויליאם ברנס עזב גם הוא את מצרים והמריא לארה"ב. גורמים בישראל אמרו כי "מראש הצפי היה שהמשלחת תחזור לקראת סוף השבוע". בחדשות 12 דווח כי מקורות המעורים במשא ומתן טענו כי פערים בלתי ניתנים לגישור.

דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי "השיחות עדיין נמשכות. העזיבה של ברנס לא אומרת שזה סוף הסבב הנוכחי של המשא ומתן. נמשיך לעמוד בקשר עם בני השיח ולא נוריד את העיניים מזה - בשאיפה שאולי נצליח להשיג משהו".

לדבריו, "הפסקת אש זמנית של שישה שבועות, זאת עמדת המשא ומתן שאנו מקדמים. אני לא מודע לכך שהישראלים שינו את עמדתם כאן. אם נגיע להפסקת אש זמנית זה יהיה לגבי כל רצועת עזה, כולל רפיח".

כזכור, הסעיפים שהמרכזיים שבמחלוקת הם רצון החמאס לשחרר 33 חטופים "חיים ומתים", בניגוד לדרישת ישראל לשחרור 33 חטופים חיים. החמאס הודיע כי ישחרר 18 חטופים, והיתרה בתום השלב הראשון, בן 42 יום, בתנאי שישראל תודיע על סיום המלחמה. ישראל מסרבת לכך.

כמו כן הודיע חמאס כי שלושה חטופים ראשונים ישוחררו לאחר שלושה ימי הפסקת אש והיתר, שלושה כל שבעה ימים, עד למכסה של 18 חטופים. ישראל דורשת שחרור ביום הראשון, אך מוכנה שהיתר ישוחררו בפעימות של שלושה כל שלושה ימים, ברצף.

לאחר מכן, בשלב השני, ישחרר ארגון הטרור את כל יתר החטופים, בכפוף להתחייבות ישראלית להפסקת אש קבועה. בשלב השלישי ישוחררו גופות ויחל שיקום רצועת עזה. בישראל טוענים מנגד כי חמאס הקצין בכל פרמטר.

כמו כן, חמאס דורש לקבוע באופן חד צדדי את רשימת האסירים הפלסטינים שישוחררו על ידי ישראל והסרת המצור מעזה. בישראל מתנגדים לכך.

תגיות:קבינט המלחמהמשא ומתן לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה