חדשות בארץ

נתניהו על הכישלון בשמחת תורה: "אני לוקח את זה על עצמי ועל כל הממשלה"

ראש הממשלה העניק ריאיון לתקשורת האמריקנית והתייחס לחמאס, למחדל המודיעיני בשמחת תורה, ולעתיד ברצועת עזה. אמר: "המטרה של חמאס ואיראן היא להרוס את אמריקה. אנחנו רק עומדים להם בדרך"

נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הלילה (בין חמישי לשישי) ריאיון לתוכנית של ד"ר פיל בארה"ב, המשודרת על ידי רשת הסטרימינג "+Merit". בריאיון התייחס נתניהו למספר נושאים שעל סדר היום ואמר כי "המטרה של חמאס ואיראן היא להרוס את אמריקה. אתם 'השטן הגדול', ואנחנו רק עומדים להם בדרך. אנחנו מגינים על המערב".

נתניהו מתח ביקורת מרומזת על הממשל האמריקני ועל העומד בראשו, הנשיא ג'ו ביידן: "מנהיגי העולם מסכימים עם עמדתינו בשיחות פרטיות, ואז הם נתקלים בפרופגנדה ובהתנגדות ובמחאות באוניברסיטאות, והם מתחילים להישחק. אני לא נשחק, אני עושה את מה שצריך לעשות כדי להגן על עצמנו. אי-אפשר לדבר על זכותה של ישראל להגן על עצמה ואז להתנגד לפעולות שלנו. אם ניכנע ולא נשמיד את חמאס נישאר לא מוגנים, הם יחזרו שוב ושוב על 7 באוקטובר".

הוא הוסיף כי "ההיסטוריה חוזרת על עצמה, ואנשים רציונליים מבינים שאין לנו ברירה אלא להביס את חמאס, גם ברפיח. כדי להימנע מפגיעה באזרחים אנחנו זקוקים לתחמושת מדויקת. אני מכיר את ביידן יותר מ-40 שנה. לעיתים קרובות הסכמנו בינינו אבל היו לנו גם חילוקי דעות ואני מקווה שנתגבר עליהם עכשיו. עם זאת, נעשה מה שצריך כדי להגן על ישראל. נביס את חמאס, נילחם עם מה שיש לנו".

על הטענה בארה"ב כי ההתנגדות לפעולת צה"ל ברפיח היא כדי להימנע מפגיעה באוכלוסייה העזתית אמר נתניהו: "אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לתת לאנשים לעזוב את רפיח".

ראש הממשלה נשאל בריאיון האם הוא לוקח אחריות על המחדל שהוביל למתקפה הרצחנית בשמחת תורה והשיב: "נערוך בדיקה מעמיקה אחרי שהמלחמה תסתיים. זה משהו שחייבים לעשות, היו כישלונות, קודם כל של הממשלה. אני לוקח את זה על עצמי ועל כולם, אנחנו נצטרך לבחון מה קרה, מה היה הכישלון המודיעיני ומה היה הכישלון הצבאי, אבל המטרה שלנו עכשיו היא ניצחון. אין לזה תחליף".

"האחריות הראשונה של ממשלה היא להגן על אנשיה. עכשיו צריך להבטיח שלא יהיה עוד כישלון. אני מרוכז בהשגת הניצחון, כי הכישלון הגדול ביותר הוא אם ניתן לרוצחים האלה להיות שם ולקחת שליטה על עזה שוב. זה יהיה בלתי נסלח".

על "היום שאחרי בעזה" אמר ראש הממשלה: "נצטרך ממשלה אזרחית שתנוהל על-ידי עזתים שלא מחויבים להשמדתנו, כנראה בעזרת איחוד האמירויות או סעודיה. נצטרך להמשיך לנכש את המחבלים, כי כרגע אין אף אחד שיכול לעשות את זה. הייתי רוצה לראות את זה, אבל אנחנו נצטרך לעבוד לבד נגד הטרור".

"הרבה ממנהיגי מדינות ערב, גם אם לא יגידו זאת בפומבי, רוצים לראות אותנו מביסים את חמאס. הם בין הפטיש לסדן, ועתיד השלום במזרח התיכון תלוי בניצחון שלנו. אם לא ננצח - אין תקווה, גם למתונים. ישראל נלחמת גם בשביל המערב והציוויליזציה. חמאס מקדש תרבות של מוות, של רצח. אנחנו מעריכים חיים".

תגיות:בנימין נתניהוריאיון בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה