חדשות בארץ

צה"ל ביתר את העיר רפיח ואיגף את הצד המזרחי שלה

גורמים צבאיים ציינו כי חמאס מנסה לפגוע במעבר וגם בשטחי הכינוס של כוחות צה"ל בכרם שלום. מתרחבת הפעולה בגבול עזה – מצרים לאחר חשיפת מנהרות טרור. מחבלים חוסלו בלבנון וברצועה

פעילות בשכונת זייתון בעזה (צילום: דובר צה"ל)פעילות בשכונת זייתון בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל הרחיב היום (שישי) את הפעילות הצבאית בגבול עזה – מצרים ובמזרח העיר רפיח. טנקים ישראליים כבשו היום את הכביש הראשי שמפריד בין החצי המזרחי והחצי המערבי של העיר, והקיפו למעשה את כל צידה המזרחי של העיר הדרומית בעזה.  כזכור, צה"ל איגף ושולט גם על מעבר רפיח מהצד העזתי.

לאחר שאתמול אותרו מספר מנהרות טרור קרוב למעבר רפיח, צה"ל ממשיך בפעילות לאיתור מנהרות נוספות, המובילות לסיני. הפלסטינים דיווחו על חילופי אש "כבדים" במזרח רפיח והמצרים דיווחו על פעילות של צה"ל בגבול עזה – סיני.

החמאס שיגר הבוקר מספר רקטות אל אזור כרם שלום, הן למעבר והן לשטח הכינוס של כוחות צה"ל. שלושה מטחים נורו מרפיח לכוון כרם שלום, בשלוש הזדמנויות, והרקטות יורטו. לא דווח על נפגעים. רקטות נורו גם לעבר סופה וחולית.

צה"ל פתח הבוקר בתקיפת היקף נרחב של יעדי טרור ברפיח באמצעות ירי ארטילרי ותקיפות על ידי כלי טיס. על פי דובר צה"ל, פעילות כוחות צה"ל נמשכת גם במרחב זייתון שבמרכז הרצועה. במזרח רפיח כוחות אוגדה 162 וחטיבת גבעתי איתרו מספר פירי מנהרות תת קרקעיות.

במרחב מעבר רפיח, בצידו העזתי, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 חיסלו מספר חוליות מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובסגירות מעגל מהאוויר. כלי טיס בהובלת חיל האוויר וחטיבת האש 215 תקפו מספר מרחבים ברפיח, מהם שוגרו בימים האחרונים רקטות ופצמ"רים לעבר שטח ישראל ומעבר כרם שלום.

במרחב זייתון שבמרכז הרצועה, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ושל חטיבה מספר 2, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסלו מחבלים והשמידו תשתיות טרור. מטוסי קרב תקפו ביממה האחרונה מספר מחבלים ומטרות של חמאס, בהן מבנה ממולכד באמצעי לחימה רבים. הושמדו בין היתר עמדות נ"ט ופירי מנהרות.

לוחמי חטיבה 679 זיהו חוליית מחבלים יוצאת ממחסן אמצעי לחימה במרכז הרצועה ונעה לעברם. כלי טיס של חיל האוויר תקף את החולייה. מחסן אמצעי הלחימה ומחבל נוסף מהחולייה הותקפו זמן קצר לאחר מכן על ידי מטוסי קרב ומסוקי קרב של חיל האוויר. במהלך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו כ-40 מטרות טרור ברחבי הרצועה.

חוסל בעזה מחבל ששוחרר בעבר על ידי ישראל

הפלסטינים דיווחו כי מחבל מהג'יהאד האסלאמי, אחמד ר'נים, חוסל הלילה בג'באליה. הוא ריצה בעבר מאסר בכלא הישראלי בשל פעילות טרור. לאחר השחרור לעזה מונה לפקד על צוות של ארגון הטרור.

צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו היום מבנים צבאיים ותשתית טרור של חיזבאללה במרחבים כפר כילא, עלמא א-שעב ויארון שבדרום לבנון. חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף בשורותיו, בשם חסן עלי כרם, שהתגורר בדרום לבנון. מתחילת המלחמה הכריז ארגון הטרור על מותם של 296 מאנשיו.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלכניסה לרפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה