חדשות בארץ

חדשות השבת: חייל צה"ל נהרג בצפון הרצועה; החמאס פרסם סרטון של אחד החטופים

נמשכת הפעולה הצבאית ברפיח וצה"ל מרחיב את התקיפה ברחבי הרצועה. הובא למנוחות הישראלי שנרצח בפיגוע במצרים. גוברת הביקורת על הנשיא ג'ו ביידן, בעקבות השעיית משלוח הנשק לישראל

אא

צהל התיר לפרסום שמו של חייל שנהרג בצפון הרצועה - סמ"ר אריאל צים, בן 20, ממודיעין, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. כך התיר היום דובר צה"ל לפרסום (מוצאי שבת). צים הי"ד הוא החלל ה-620 מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל". נהרג אתמול בבוקר מפיצוץ מטען בפאתי זייתון, בתקרית בו נהרגו ארבעה לוחמים נוספים.

הטרור הפסיכולוגי של חמאס: פרסם סרטון של החטוף נדב פופלוול - ארגון הטרור פרסם סרטון מהשבי של החטוף נדב פופלוול, בן 51 שנחטף מקיבוץ נירים. בסרטון נראה פופלוול כשהוא סובל מחבלה בפניו, ולא ברור מתי הוא צולם. אימו, חנה פרי, שוחררה בעסקת החטופים הראשונה, אחרי 49 ימים בשבי. אחיו רועי נרצח בטבח בשמחת תורה. בצה"ל בודקים את הסרטון.

זו הפעם השלישית בחודש האחרון שבה חמאס מפרסם סרטוני טרור פסיכולוגי של חטופים. לפני כשבועיים וחצי פורסם סרטון ובו הירש גולדברג-פולין. כמה ימים לאחר מכן, חמאס פרסם סרטון של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן.

ניסיון לחדש את המשא ומתן שיוביל לשחרור חטופים - התקשורת הקטארית דווחה כי המתווכים בקטאר פנו לישראל ולחמאס, והציעו לקיים שיחות חדשות שיובילו לעסקה. הקטארים הזמינו את הצדדים לשגר משלחות לדוחא, בירת קטאר, ביום רביעי הקרוב.

חמאס הודיע כי הנהגת הארגון "תקיים התייעצויות עם סיעות ההתנגדות כדי לשקול מחדש את אסטרטגיית המשא ומתן שלנו. דחייתה של ישראל את הצעת המתווכים באמצעות תיקוניה החזירה את הדברים לנקודת ההתחלה".

בארה"ב דיווחו כי הסיבה להפסקת השיחות השבוע הייתה הדרישה של חמאס להאריך את הפסקת האש לשלושה חודשים, במקום 40 יום שהוצעו לו. בישראל טענו כי הסכמה לדרישה - כמוה כסיום הלחימה.

צה"ל כיתר את מזרח רפיח והחל פעולה מבצעית בגב'אליה - הקבינט המדיני-ביטחוני החליט בשישי, פה אחד, להמשיך את הפעולה ברפיח. דובר צה"ל בערבית קרא לאוכלוסייה בעיר הדרומית בעזה לצאת ממנה ולנוע מערבה או צפונה לחאן יונס.

כוחות צה"ל כיתרו את מזרח רפיח ובמהלך כל סוף השבוע הותקפו מטרות בשכונות המזרחיות. בנוסף, צה"ל החליט לערוך מבצע למיגור החמאס בג'באליה, בעקבות מידע שאימת כי מחבלי חמאס וג'יהאד חזרו לפעול בה. מטרות טרור הותקפו ואמצעי לחימה נתפסו במספר מבנים, כולל במרפאה מקומית.

במקביל, צה"ל עדכן על המשך הלחימה בזייתון שבמרכז הרצועה, לשם יצא הצבא השבוע למבצע נרחב. לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי איתרו במזרח רפיח מספר פירי מנהרות תת-קרקעיות במרחב, ובמקביל התנהלה לחימה בצידו הפלסטיני של מעבר רפיח, שם לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 חיסלו מספר חוליות מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובסגירות מעגל מהאוויר. חיל האוויר השמיד משגר ממנו שוגרו בשישי רקטות אל באר שבע.

הביקורת על הנשיא ביידן הולכת וגוברת - ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב פרסמה הודעה, המבקרת את הנשיא ג'ו ביידן, בשל החלטתו להשעות משלוחי נשק לישראל.

היו"ר הרייט שלייפר והמנכ"ל וויליאם דארוף, כתבו: "אנו מאוכזבים ומדוכדכים עמוקות מההתבטאויות הבלתי-פרודוקטיביות של הנשיא ביידן בנוגע להפסקה הפוטנציאלית של סיוע מנדט הקונגרס לבעלת בריתנו ישראל. הקונגרס אישר לאחרונה את הסיוע הזה ברוב דו-מפלגתי, מה שאמור לאותת לממשל ביידן כי התמיכה בישראל במלחמתה הקיומית. נשארה חזקה. זה מנוגד לאינטרס הלאומי האמריקני למנוע מישראל את התחמושת והתמיכה הדרושים להסרת חמאס מהשלטון ברצועת עזה לצמיתות".

השניים הוסיפו כי "מניעת סיוע ותמיכה ביטחונית מישראל תשלח מסר מסוכן לאיראן ולכל שלוחותיה האזוריות, ותערער את האמון שנותנים בעלות בריתנו בהתחייבויות של ארצות הברית. אנו קוראים לנשיא ביידן להישאר איתן בתמיכתו במדינה היהודית. ארה"ב חייבת לעמוד לצד ישראל ועליה להתחייב לספק את התמיכה הדרושה כדי לשים קץ לאיום על הביטחון הבינלאומי הנשקף מצבא הטרור של חמאס".

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, התייחס לעימות בין ישראל לארה"ב עקב פעולת צה"ל ברפיח, ואמר בתדרוך לכתבים כי "יש דברים שנעלמו בכל הרטוריקה בימים האחרונים. הנשיא אמר שנעשה הכל כדי לעזור לישראל להגן על עצמה. מעולם לא אמרנו להם שהם לא יכולים לחסל את גדודי חמאס ברפיח, מעולם לא אמרנו שהם לא יכולים לפעול ברפיח - אמרנו להם שהדרך שבה יעשו את זה משנה, ואמרנו שלא נתמוך בפלישה לרפיח עם כוחות גדולים בצורה חסרת אבחנה". קירבי הוסיף כי לישראל יש "זכות מלאה לחסל את איום החמאס, שממשיך להוות איום ג'נוסיידי על ישראל".

הנרצח בפיגוע במצרים הובא למנוחות - זיו קיפר הי"ד, בעל אזרחות ישראלית וקנדית, שנרצח השבוע בעיר אלכסנדריה במצרים, הובא אתמול למנוחות. הוא נטמן בבית העלמין העירוני החדש בהרצליה.

קיפר, איש עסקים, מנהל עסק עם שלוחה במצרים והגיע למדינה לצורך עסקיו. הוא נורה למוות ברכבו בזמן שהגיע לפגישה. המצרים טענו כי הרקע לרצח הינו ניסיון שוד. מקורביו טוענים כי ההודעה המצרית אינה נכונה.

ארגון "חלוצי השחרור-חוליית השהיד מוחמד סלאח" במצרים פירסם תיעוד שלדבריו מראה את המעקב והרצח של קיפר. לדברי הארגון, החיסול בוצע כנקמה על המלחמה בעזה וכי קיפר "גייס מצרים לטובת היישות הישראלית".

עצרת האו"ם אישרה להכיר בפלסטין כחברה באו"ם - עצרת האו"ם אישרה בשישי להעניק לפלסטינים זכויות של מדינה חברה באו"ם, ללא הכרה מלאה. ההחלטה להענקת הזכויות עברה ברוב של 143 מדינות תומכות, ביניהן צרפת.

9 מדינות התנגדו: ישראל, ארה״ב, ארגנטינה, הונגריה, צ׳כיה, פלאו, פפואה ניו גיניאה, נאורו ומיקרונזיה. 25 נמנעו, ביניהן בריטניה, אוקראינה, קנדה וגרמניה, הנחשבות לתומכות ישראל.

המדינות באו"ם העניקו לרשות זכויות שיבטיחו השתתפות מלאה בפעילות העצרת הכללית, כינוסים בין-לאומיים מטעם האו"ם או גופי או"ם אחרים, במעמד שווה למדינות החברות באו"ם. לפלסטינים היה עד כה מעמד של מדינה משקיפה.

מזג האוויר לתחילת השבוע: סיכוי לגשם מקומי – מחר יהיה מעונן חלקית עד מעונן, והטמפרטורות תהיינה מעט נמוכות מהרגיל לעונה, בעיקר בהרים. ‏ייתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה. בשעות הערב יהיה קריר בהרים, ונוח בשאר הארץ.

ביום שני הטמפרטורות יהיו דומות גשם מקומי יירד בצפון הארץ ובמרכזה. בשעות הערב יהיה קר בהרים, ונוח בשאר הארץ. ביום שלישי בבוקר ייתכן גשם מקומי קל, בצפון הארץ ובמרכזה.

תגיות:סיכום חדשות השבתמלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה