חדשות בארץ

מדינות "תומכות ישראל" לא התנגדו: עצרת האו"ם אישרה את הרשות הפלסטינית כחברה מלאה

143 מדינות בעולם הצביעו בעד ההצעה להעניק למשלחת הפלסטינית לאו"ם מעמד של מדינה. ישראל, ארה"ב, ארגנטינה והונגריה התנגדו. צרפת תמכה בפלסטינים, בריטניה וגרמניה נמענו

אולם העצרת הכללית באו"ם (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)אולם העצרת הכללית באו"ם (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

בישראל לא הופתעו. עצרת האו"ם אישרה אתמול, ברוב של 143 מדינות תומכות מול תשע מתנגדות, להעניק למשלחת הפלסטינית מעמד של מדינה חברה. צרפת הייתה בין התומכות בהחלטה.

בישראל לומדים הערב (מוצאי שבת) את ההחלטה, בימים הקרובים ישקול משרד החוץ באילו פעולות לנקוט כדי לנסות להשפיע נגדה.

ישראל כמובן התנגדה להחלטה, והמדינות באו"ם שעמדו לצד ישראל היו: ארה"ב, ארגנטינה, הונגריה, צ׳כיה, פלאו, פפואה ניו גיניאה, נאורו ומיקרונזיה. 25 מדינות נמנעו: אוסטריה, בולגריה,  קנדה, קרואטיה, פינלנד, גרמניה, גאורגיה, לטביה, אלבניה, איי מרשל, מונקו, הולנד, צפון מקדוניה, אוקראינה, שוויץ, שבדיה, בריטניה, רומניה, ליטא, מולדובה, פרגוואי, איטליה, פיג'י, ונואטו ומלאווי.

המדינות באו"ם העניקו לרשות הפלסטינית זכויות שיבטיחו השתתפות מלאה בפעילות העצרת הכללית, כינוסים בין-לאומיים מטעם האו"ם, או גופי או"ם אחרים, במעמד שווה למדינות החברות. לפלסטינים היה עד כה מעמד של מדינה משקיפה, והניסיון לקבל את הזכויות המלאות בדומה לשל מדינות-חברות באו"ם מגיע לאחר הכישלון בהכרה במדינה פלסטינית בשל וטו אמריקני במועצת הביטחון.

משמעות ההחלטה עבור הפלסטינים: ישיבה לצד מדינות חברות, זכות להירשם מן המניין בנושאים שאינם קשורים לסוגיה הפלסטינית, ⁠זכות לנאום בשם קבוצה אזורית, ⁠זכות להציג החלטות ותיקונים להחלטות, ⁠זכות תגובה, זכות להסבר הצבעה, זכות להעלות הצעות פרוצדורליות, זכות להציע נושאים לאג׳נדה בכינוסים ודיונים, ⁠זכות להיבחר לוועדות, ⁠זכות להשתתפות מלאה בכינוסי עצרת רמי דרג וכנסים בינלאומיים מטעם העצרת או גופים באו"ם.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תקף את ההצעה בפתח הדיון. הוא הביא לנאום מגרסה קטנה ואמר בפני חברי המעוצה כי הם קורעים לגזרים את הצ׳ארטר של האו"ם. "ההצעה ההרסנית של היום לא רק פותחת את דלתות האו"ם לרשות הפלסטינית תומכת הטרור, שזה מספיק רע כשלעצמו. אולם הרשות הפלסטינית הרי לא שולטת כיום על הטריטוריה שלה עצמה", אמר.

ארדן הוסיף: "אתם יודעים מי שולט בעזה? בטח שכחתם משום שבכל ההחלטות שלכם מאז 7 באוקטובר, לא הייתם מסוגלים אפילו לקרוא להם בשמם. אז אני אזכיר לכם: אלו מחבלי החמאס. אך חמאס לא רק שולט בעזה, חמאס השתלט גם על שכונות וכפרים פלסטינים ביהודה ושומרון. כל סקר שנעשה צופה ניצחון לחמאס אם היו מתקיימות בחירות".

לדבריו, "היום העצרת הכללית לא רק מעניקה זכויות למדינת טרור פלסטינית. היום אתם גם מעניקים זכויות למדינת הטרור העתידית של חמאס. פתחתם את האו"ם לנאצים של ימינו. לרוצחים ג'יהאדיסטים המחויבים להקמת מדינה אסלאמית במקום ישראל והאזור, ולרצח כל גבר אישה וילד יהודים".

שר החוץ ישראל כץ: "מהלך מעוות - התיאטרון הפוליטי ששמו האו"ם קיבל החלטה מלאכותית שמעניקה פרס למחבלי חמאס ופוגעת במו"מ לשחרור החטופים. ההחלטה הנואלת שהתקבלה בעצרת הכללית של האו"ם מציגה לעיני כל את העיוות המובנה של מוסד האו"ם ואת הסיבות שבגינן האו"ם הפך את עצמו, תחת הנהגתו של מזכ"ל האו"ם גוטרש, לגוף לא רלוונטי. המסר שהאו"ם שולח לאזורינו רווי הכאב - האלימות משתלמת. ההחלטה לשדרג את מעמד הפלסטינים באו"ם היא פרס למחבלי החמאס אחרי שביצעו את הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה ואחרי שביצעו את פשעי המין המחרידים ביותר שראה העולם. ההחלטה מהווה אף רוח גבית לחמאס בעיצומו של המו"מ לשחרור 132 החטופים ולהפוגה הומניטרית ומקשה עוד יותר על השגת עסקה".

כץ הוסיף: "הפלסטינים, כידוע לכל, כלל אינם עומדים בסטנדרטים של מדינה. ההחלטה גם מפרה את כללי הפרוצדורה של האו"ם עצמו, שאינם מאפשרים לעצרת האו"ם לקבל החלטה כמו שהתקבלה. אבל כשמדובר במהלך אנטי-ישראלי האו"ם מרשה להפר גם את הכללים. התיאטרון הפוליטי ששמו האו"ם קיבל החלטה מלאכותית, מנותקת מהמציאות שרק מעודדת טרור. ישראל מעוניינת בשלום והוא יושג רק באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים. ישראל מודה לכל המדינות שלא תמכו ולא שיתפו פעולה עם המהלך המעוות הזה, ובחרו להתייצב בצד הנכון של ההיסטוריה והמוסר".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מדינה פלסטיניתעצרת האו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה