חדשות בארץ

החטופה שחזרה מהשבי ופגשה את סינוואר: "התפללתי לאלוקים שישמור עליי"

לראשונה מאז חזרה מהשבי, ספיר כהן סיפרה על הרגעים בהם שהתה במנהרה. על מנהיג חמאס: "ראיתי את הפרצוף שלו בכל מקום. הוא נכנס למנהרה ושאל אותי אם אני חיילת - עניתי שלא"

(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

ספיר כהן, שחזרה משבי חמאס, מדברת לראשונה אחרי תקופה ארוכה. כהן נחטפה מקיבוץ ניר עוז במהלך הטבח בשמחת תורה, כשאיתה גם בן זוגה, סשה טרופנוב. כהן, בת 28 מקריית אתא, שוחררה ביום האחרון לעסקת החטופים, ופגשה לפני השחרור את יחיא סינוואר.

"לא אשקר, אני לא מרגישה כלום", אמרה כהן בריאיון לחדשות 12. "יכול להיות שכאן עברתי את הדבר הכי נורא מבחינתי, וזה מה שנתן לי סוג של שקט כזה אחר כך, כי הבנתי שלא יכול להיות יותר גרוע".

"היה סוף שבוע רגיל לגמרי", שחזרה. "אני זוכרת שאני כל פעם יוצאת מחדר האירוח ומצלמת את הנוף, ומה שעבר לי בראש זה איך במקום כזה יפה יש מלחמות כאלה".

כשהמחבלים הוציאו את ספיר מחוץ לממ"ד היא ראתה את סשה כשפניו מדממות. "הוא מסתכל אליי וצועק 'לא, לא' - זאת הפעם האחרונה, התקשורת האחרונה שהייתה בינינו. לא הצלחתי להגיד כלום, לא רציתי לומר מילות פרידה".

"עברנו את הקיבוץ, והגענו למקום שמצד אחד הייתה דרך עפר ומצד שני אם ממשיכים ישר - זה לעזה. הבחור רצה לקחת אותי לדרך העפר ואני העדפתי להיחטף, להמשיך לעזה. כשהגענו הרביצו לי ממש חזק, אני צריכה להגן על עצמי עם הידיים, אני מתפללת לאלוקים בבקשה שיישמור עליי, שאני לא רוצה למות פה. כל הגוף שלי היה סימנים כחולים. את שומעת הפגזות מאוד חזקות, את לא יודעת מתי תיפגעי, את לא יודעת אם המחבלים יירו בך או יעשו לך משהו. הבנתי שאני לא רוצה להעביר פה את פרק החיים האחרון שלי בפחד, אני רוצה להיות משמעותית, לתת תקווה".

ספיר לא ידעה כל הזמן הזה מה עלה בגורלו של סאשה. את לנה, אימו של סאשה, היא פגשה באחת המנהרות. "היא התחילה לבכות וסיפרה שהייתה בטוחה שסאשה ואני לא בחיים. סאשה כתב לה 'פורצים לנו את הדלת', זאת הייתה ההודעה האחרונה שלו - אז ברגע שהיא ראתה אותי היא פתאום קיבלה תקווה מאוד גדולה.

"יום אחד המחבלים קראו לי לראות טלוויזיה, זו הייתה העצרת בתל אביב והיו שם אלפי אנשים - מאוד שמחתי לראות את זה. אבל מה שהפתיע אותי עוד יותר זה שאחד המחבלים אמר 'כשהיהודים כולם ביחד הם חזקים, אבל אנחנו נחכה בסבלנות ואז יהיה שם בלגן מאוד גדול בעם הזה'. הם יודעים שהנשק הכי גדול שיש נגדנו זה אנחנו".

לקראת השחרור, ספיר פגשה את מנהיג חמאס ברצועה. "ראיתי את סינוואר, מבחינתי זה עוד מחבל שעבר שם, זיהיתי אותו רק כשחזרתי לארץ, כשראיתי את הפרצוף שלו בכל מקום. אז הוא נכנס למנהרה ושאל אותי אם אני חיילת - עניתי שלא. ואז הוא עבר לסהר ולאור, ואמר 'תיכף אתם תשתחררו'. ואז הוא יצא".

תגיות:חמאסחטופהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה