חם ברשת

קובי פרץ: מה אפשר ללמוד מהסיפור על האישה התמימה מהכפר?

הזמר כתב משל נפלא על פרשת השבוע, והוסיף: "ככל שעם ישראל אוהבים ומכבדים זה לזה, כך מגדיל הקב"ה את אהבתו וחיבתו להם, ומשרה את שכינתו בתוכם"

(צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)
אא

בפרשת השבוע, קדושים, ציוותה עלינו התורה: "ואהבת לרעך כמוך, אני ה’". הזמר קובי פרץ כתב טור מיוחד בו התייחס לפרשת השבוע, וקשר זאת למצב של עם ישראל.

"כך אמר הקב”ה לישראל: בניי אהוביי! מה אני מבקש מכם? אלא, שתהיו אוהבין זה את זה, ותהיו מכבדין זה את זה, ותהיו יראים זה מזה", כתב פרץ. "ככל שעם ישראל אוהבים ומכבדים זה לזה, כך מגדיל הקב"ה את אהבתו וחיבתו להם, ומשרה את שכינתו בתוכם. וכפי שכתב הרמח”ל בספרו 'מסילת ישרים': 'אין הקב”ה אוהב אלא למי שאוהב את ישראל. וכל מה שהאדם מגדיל אהבתו לישראל - גם הקב”ה מגדיל עליו אהבתו'. וגם, כפי שאנו מתייחסים לזולת - כך בדיוק נקבל יחס זהה מהזולת!".

פרץ מביא משל של חז"ל ובו "אישה כפרית תמימה ששמעה שיש בעיר בית מלון מפואר שאפשר להרגיש שם כמו 'מלכה ליום אחד'. ולכן חסכה האישה כסף, ונסעה לאותו בית מלון. והנה ניגשה לפקיד הקבלה עם שקית מטבעות, וביקשה ממנו חדר ליום אחד! והוסיפה ואמירה: במידה ואין לה מספיק כסף. אז שייתן לה חדר עם 'שותפה' - אך שתהיה נחמדה. הוא הפקיד את הכסף ונתן לה מפתח לחדר.

כשנכנסה לחדר ראתה שם אישה נוספת. פנתה אליה בכעס ואמרה: 'מה את עושה כאן?' והיא השיבה לה: 'מה את עושה כאן? תצאי החוצה!'. 'תצאי את!', השיבה האישה שבחדר. לאחר ויכוח וכעס ירדה האישה לפקיד ושאלה: למה נתת לי שותפה כזו?! בקשתי שותפה נחמדה? הפקיד לא הבין לרגע על מה היא מדברת. עד שקלט שהאישה הפשוטה הזו לא ראתה מימיה מראה. השיב לה הפקיד: אם תתייחסי אליה יפה... היא תהיה נחמדה מאד. ואכן, האישה עלתה לחדר ולא שבה עוד".

הנמשל של פרץ: "'כמים הפנים לפנים - כן לב האדם לאדם' - אם אנו נדע להתעלות על עצמנו ולקיים את מצוות 'ואהבת לרעך' אז נזכה ל'כמוך' - שהזולת יתנהג אלינו באהבה רבה. והתוצאות לא מאחרות לבוא. ובזכות אהבת ישראל נזכה בקרוב לביאת הגואל!".

תגיות:בין אדם לחברוקובי פרץואהבת לרעך כמוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה