חדשות בארץ

התייחסות חריגה של נתניהו להגליית סינוואר: "דנים בגלות מנהיגי חמאס"

ראש הממשלה התייחס בריאיון להגליית הנהגת חמאס ולכניעתם: "אנחנו דנים בגלות מנהיגי חמאס", אמר

(צילום: Amit Shabi / POOL)(צילום: Amit Shabi / POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הלילה (בין ראשון לשני) להסכת של העיתונאי היהודי-אמריקאי דן סינור, ונשאל לגבי הדיווחים על הגליית הנהגת חמאס כחלק מעסקת חטופים כוללת.

"המלחמה יכולה להסתיים מחר, אם חמאס יוריד את נשקו, ייכנע וישיב את החטופים. רעיון ההגלייה קיים, נוכל תמיד לדון בו, אך הדבר החשוב ביותר לדעתי הוא כניעה. אם יתפרקו מנשקם, המלחמה תסתיים", אמר נתניהו.

הוא הבהיר עוד כי ישראל "לא תיתן לתושבים בעזה לנהל את הרצועה מבחינה אזרחית - כל עוד חמאס פועל בתוכה". כמו כן, התייחס לסוגיה שדובר בה רבות - הגלית מנהיגי החמאס ברצועה: "אנחנו דנים בגלות מנהיגי חמאס, אבל העניין תלוי בעיקר בכניעה שלהם".

ראש הממשלה נשאל לגבי היום שאחרי המלחמה, וענה כי יתייחס לנושא אחרי שחמאס יחוסל. הוא אף שלח עקיצה לעבר הנשיא האמריקני ג'ו ביידן: "אנחנו מתמודדים עם אתגרים שאף צבא מודרני לא עמד בפניהם עד כה. עלינו להגן על עצמנו ולא לבקש מהאמריקאים או מגורמים אחרים לעשות זאת".

בתוך, כך רשת אל-עראביה דיווחה אמש כי  מצרים, קטאר ומדינות ערביות נוספות דחו את הצעת ישראל לשלוט במנהל האזרחי ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה.

הבוקר דווח בניו יורק טיימס כי ההערכה בישראל ובארצות הברית היא שסינוואר לא נמצא ברפיח, אלא במנהרות תת-קרקעיות באזור חאן יונס, משם צה"ל יצא לפני כחודש. מדובר במערכת המנהרות העמוקה ביותר ברצועה, העשויה להגיע לעומק 15 קומות. בהתאם למודיעין שבידי ארצות הברית וישראל, סינוואר מוקף בחטופים שמשמשים כמגן אנושי.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:בנימין נתניהויחיא סינווארחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה