בריאות ותזונה

רוצים שיניים לבנות ובוהקות? אל תזרקו את הקליפה של הבננה

אוהבים לאכול בננות וממהרים להשליך את הקליפה לפח? חבל מאוד. מסתבר שלקליפת הבננה יש כמה שימושים יעילים מאוד בתחום הטיפוח, ובפרט בהלבנת שיניים. צהוב ולבן

אא

מדבקות להלבנת שיניים, משחות שיניים שעולות מאות שקלים (!) ומוצרי הלבנה נוספים מציפים את השוק כבר תקופה ארוכה. הרצון לשיניים לבנות ובוהקות הוא כנראה נחלת רבים, והיצרנים מבינים זאת, ומוכרים מוצרים ייעודיים בהרבה מאוד כסף. במקביל, יש מי שטוען שהפתרון (החינמי) נמצא בכלל על השיש במטבח. יש לכם אשכול בננות? מעולה – יש לכם מוצר הלבנה זול ויעיל.

 

נעים מאוד, בננה

נתחיל בכמה עובדות פשוטות:

  • יש המון: קיימים למעלה מ-1000 זנים שונים של בננות בעולם, בכל מיני צורות, גדלים וטעמים. ישנם גם זנים אדומים, ירוקים, כתומים ואפילו קטנטנים בגודל אצבע.
  • מקור אנרגיה טבעי: בננות הן מקור מצוין לאנרגיה זמינה, הודות לתכולת הפחמימות הגבוהה שלהן. הן מכילות גם אשלגן, מגנזיום וויטמינים מקבוצת B, החיוניים לתפקוד תקין של השרירים, העצבים ומערכת העיכול.
  • תורמות לבריאות הלב: בננות עשירות באשלגן, מינרל חיוני המסייע לווסת את לחץ הדם ולשמור על תפקוד תקין של שריר הלב. אשלגן עשוי גם להפחית את הסיכון לשבץ ולמחלות לב וכלי דם.
  • משפרות את מצב הרוח: בננות מכילות טריפטופן, חומצת אמינו שהגוף ממיר אותה לסרוטונין, נוירוטרנסמיטר המכונה "הורמון האושר". סרוטונין ממלא תפקיד חשוב בוויסות מצב הרוח, ומשפר תחושות של רוגע ורווחה.

 

ומה עם השיניים?

ובכן, אחרי שקראנו ואכלנו את כל הטוב הזה, הגיע הזמן להתייחס לקליפה: דר' מנדל, רופא וכוכב רשת מפורסם (היום זה כנראה הולך ביחד), טוען שהצד הפנימי של קליפת הבננה יכול להלבין שיניים בשל תכולת המינרלים הגבוהה שלו.

לדבריו, יש לקחת חתיכה בגודל 2 על 2 ס"מ מפנים קליפת בננה (מומלץ להשתמש בבננה שאינה בשלה מדי) ולעסות אותה על השיניים העליונות והתחתונות בתנועות מעגליות למשך מספר דקות. יש לחכות 10 דקות נוספות, ולאחר מכן לצחצח את השיניים כרגיל. לדבריו, קליפת בננה עשויה לסייע גם לטיפול בדלקת חניכיים בזכות תכונותיה האנטי-בקטריאליות. לטענתו, שימוש קבוע של חודש ימים בקליפת בננה באופן הזה מביא לתוצאות ניכרות.

 

גם לעור הפנים

ואם כל זה לא מספיק, מציע דר' מנדל להשתמש  בקליפת בננה לטיפוח השפתיים והעיניים באופן הבא:

  • להקפיא את קליפת הבננה למשך 30 דקות, ולאחר מכן להניח את הצד הפנימי של הקליפה על השפתיים ולחכות 10 דקות לפני שטיפה.
  • עבור כהויות מתחת לעיניים מציע דר' מנדל להקפיא את קליפת הבננה ל-30 דקות, לאחר מכן להניח את הקליפה בעדינות מתחת לעיניים למשך 20 דקות.

נשמע מעניין? כתבו לנו בתגובות מה דעתכם.

כתבה זו היא לצורך מסירת מידע בלבד, אין לראות בה תחליף לייעוץ רפואי. מומלץ להתייעץ עם רופא שיניים בכל מקרה של בעיה משמעותית בפה.

תגיות:בננהקליפהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה