בריאות ותזונה

יום העצמאות הגיע: מה קורה למי שמפריז בצריכת בשר אדום?

מחקר שבוצע באוניברסיטת הרווארד מצא שצריכת שתי מנות של בשר אדום בשבוע מעלה סיכון לסוכרת מסוג 2. מה מומלץ לאכול במקום?

אילוסטרציהאילוסטרציה
אא

יום העצמאות חל היום (שלישי), והישראלים מכינים את המנגל. דבר אחד לא בטוח שהם יודעים: הבשר אמנם מכיל יתרונות מסוימים לבריאות, אבל מחקר חדש קובע שחשוב מאוד להגביל את צריכתו, בעיקר בשל העובדה שצריכה מוגברת מגדילה את סיכוי לחלות.

לפי מחקר חדש, שפורסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutritio, צריכת שתי מנות בשר אדום בשבוע מגבירה סיכוי לפתח סוכרת מסוג 2. המחקר נערך באוניברסיטת הרווארד, שם דגמו לא פחות מ-217 אלף איש, שהרגלי התזונה שלהם הוערכו דרך שאלון. במהלך 36 שנה, בהם נערך המחקר, יותר מ-22 אלף משתתפים פיתחו סוכרת מסוג 2.

הממצאים לא הפתיעו: אנשים שאוכלים כמות קטנה של בשר, עד שתיים בשבוע, יהיו חשופים פחות לסיכון לסוכרת מסוג 2, לעומת אנשים שמפריזים בבשר. הם מצאו שהחלפת בשר אדום במקורות חלבון בריאים מהצומח, כמו אגוזים וקטניות, סייעה בהפחתת הסיכוי.

במספרים, הסיכוי לסוכרת 2 בקרב אנשים שאוכלים הרבה בשר אדום היה גבוה ב-62% בהשוואה לאלו שאכלו הכי פחות. תוספת יומית של בשר אדום מעובד תרמה לסיכוי לגדול ב-46% וכל מנה יומית של בשר אדום לא מעובד – הגבירה אותו בעוד 24%.

ד"ר קשיו גו, עמית מחקר באוניברסיטת הרווארד, אמר על הממצאים כי הם "מצביעים על כך שהחלפת בשר אדום במקורות חלבון בריאים מהצומח, כמו אגוזים וקטניות, או צריכה צנועה של מזונות חלב, תפחית את הסיכוי לפתח סוכרת. המחקר אומנם לא יכול להוכיח שאכילת בשר אדום גורמת לסוכרת מסוג 2, אבל נראה שיש קשר".

מנה אחת של בשר אדום לא מעובד מכילה כ-100 גרם של בקר או כבש, או 60 גרם של נקניקייה, נקניק, סלמי, פסטרמה או בשר אדום מעובד אחר. פרופ' חוליו ויינשטיין, רופא סוכרת בכיר במרכז DMC לטיפול בסוכרת ומנהל מרפאת הסוכרת בבי"ח וולפסון, אמר לאתר N12 שבשר אדום בדרך כלל עשיר בשומן רווי ודל בשומן רב בלתי רווי, ומחקרים הראו כי שומן רווי יכול להפחית את תפקוד תאי הבטא ואת הרגישות לאינסולין, מה שגורם לסוכרת מסוג 2.

תגיות:על האשסוכרתיום העצמאותסוכרת סוג 2

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה