חדשות בארץ

פרס ישראל הוענק לראשון לציון, הרב יצחק יוסף

טקס הענקת הפרסים השנתי נערך בשדרות, כאות הזדהות עם יישובי העוטף. הראשון לציון הרב יצחק יוסף קיבל את הפרס על פועלו בספרות התורנית. פרס הגבורה האזרחית ניתן ל"צוות אלחנן", שחילץ מאות אנשים מקיבוץ בארי

הראשון לציון הגר"י יוסף ושר החינוך יואב קיש (צילום: דוברות משרד החינוך)הראשון לציון הגר"י יוסף ושר החינוך יואב קיש (צילום: דוברות משרד החינוך)
אא

פרס ישראל השנתי, לרגל יום העצמאות, נערך היום (שלישי) בשדרות, במתכונת מיוחדת לאור המלחמה. בטקס הוענקו פרסים על תרומה מיוחדת בתחומים שונים ל-15 חתנים וכלות.

הראשון לציון, הרב הראשי יצחק יוסף, קיבל פרס מידיו של שר החינוך יואב קיש, על תרומתו לספרות התורנית ולמשפט העברי. הרב הוכרז כזוכה בפרס על חיבורו "ילקוט יוסף", אשר כולל מעל ארבעים כרכים של הלכות על סדר השולחן ערוך ותורגם לארבע שפות.

ארגוני שמאל ניסו למנוע מהרב לקבל את הפרס, ועתרו לבג"ץ בטענה שהרב התבטא נגד חיילי צה"ל והמלחמה. שופטי בג"ץ פסלו את העתירה על הסף.

את הפרס בקטגוריית הגבורה האזרחית קיבל "צוות אלחנן", שכלל את האחים אלחנן הי"ד ומנחם קלמנזון ואחיינם איתיאל זוהר, שחילצו מאות אנשים מהתופת שבקיבוץ בארי בשבעה באוקטובר.

שר החינוך ציין בפתיחת הטקס כי "מאז 7 באוקטובר ראינו את עם ישראל במיטבו. דור תש"ח ודור תשפ"ד עשויים מאותו החומר. בימים המורכבים האלה, קשה להעניק פרסים ולחגוג. לכן, בחרנו להתמקד השנה בפרס ישראל לתקומה, גבורה אזרחית וערבות הדדית. חוסנה הלאומי של מדינת ישראל אינו מבוסס רק על טנקים, מטוסים ופצצות. הוא מבוסס על רוח הגבורה, אהבת האדם והארץ, על המצאות ומחקרים פורצי דרך, על תרבות ואומנות ועל מפעלי חיים של היחיד למען האומה".

קיש הוסיף כי "טקס פרס ישראל מתארח היום כאן בעיר שדרות, תחת הצל הכבד של אירועי 7 באוקטובר. יום שבו שר ההיסטוריה שלח לנו תזכורת עם כוכבית אזהרה, שמושגים כמו חירות ועצמאות מדינית אינם מובנים מאליהם. במיוחד לא לנו, היהודים. אלו ימים מורכבים. הפצעים של 7 באוקטובר טרם הגלידו, עשרות אלפים מפונים מבתיהם, 132 חטופים עדיין נמצאים בשבי החמאס, וברגעים אלו ממש חיילינו נלחמים ולצערנו גם יש בהם שמוסרים את נפשם להגנת המולדת. מגש הכסף נמתח מתש"ח ועד תשפ"ד".

השר סיכם ואמר: "העם שלנו תמיד ראה בחינוך יסוד מרכזי בקיומו, העומד על שתי רגליים – החינוך לִמצוינות מצד אחד, והחינוך לערכים מצד שני. הזוכים והזוכות בפרסים הערב מגלמים את שתי הרגליים האלה, שעליהן מושתת החינוך שלנו – מצוינות וערכים".

יתר זוכי הפרס:

פרס מפעל חיים למפיק הקולנוע משה אדרי וחברת הכנסת לשעבר עדנה סולודר, שההודעה על זכייתה נמסרה ביום הלווייתה. פרס ישראל בתחום הערבות ההדדית הוענק לד"ר כוכב אלקיים-לוי, שהייתה בין הראשונות שעסקו בחקר ובהסברה של פשעי חמאס ביישובי העוטף ולד"ר חן קוגל, מנהל המכון הלאומי לרפואה משפטית.

פרס ישראל בחקר הפסיכולוגיה הוענק לפרופ' גרשון בן שחר, פרס ישראל בחקר מדעי החיים הוענק לפרופ' חגי ברגמן. פרס על , פרס על יזמות וחדשנות טכנולוגית הוענק לאיש העסקים איל וולדמן. פרס על חקר המתמטיקה, מדעי המחשב, הנדסת מחשבים, הוענק לפרופ' ויטלי מילמן ופרס בחקר הכלכלה וחקר הסטטיסטיקה הוענק לפרופ' יעקב ריטוב. פרופ' צבי מזא"ה קיבל פרס בתחום חקר הפיזיקה.

כזכור, לפני כחודשיים, עת נודע כי הרב יוסף יקבל פרס על 50 שנות יצירה הלכתית, ציינו מקורביו שהרב יוסף ביקש לדחות את הענקת הפרס בטענה שאין זו העת או השעה לחגיגות וטקסים", מתוך התחשבות במצב במדינה וכמות הנפגעים לאור מלחמת "חרבות ברזל".

תגיות:פרס ישראלהראשון לציון רבי יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה