חדשות בארץ

לראשונה מאז המלחמה: מועצת הביטחון תדון במצב החטופים בעזה

עד כה נמנעה מועצת הביטחון של האו"ם לעסוק בנושא או להכריז על חמאס כעל ארגון טרור. שר החוץ הבריטי, דיוויד קמרון, לשדרי רשת ה-BBC: "התייחסו לחמאס כעל ארגון טרור"

מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)
אא

מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה היום (שלישי) שהיא תתכנס בעוד יומיים, יום חמישי, לדיון מיוחד על מצב החטופים הישראליים בעזה. דיון ראשון מסוגו מאז המתקפה הרצחנית של חמאס על יישובי העוטף, ותחילת מלחמת "חרבות ברזל".

המועצה ציינה בהודעתה כי הדיון יתמקד "בקידום דרכים לשחרורם של החטופים". לדיון הוזמנו דוקטור שושן הרן, שנחטפה מביתה שבקיבוץ בארי ושוחררה, ואיילת סמרנו, אימו של יונתן סמרנו הי"ד, שגופתו נחטפה בידי עובדי אונר"א לעזה.

מסמך ההכנה לדיון מטעם ארה״ב, שהוכן בשיתוף פעולה ותיאום עם ישראל, מטיל את האחריות  למצבם על ארגון הטרור חמאס וקובע כי "החזקת החטופים היא בלתי חוקית ומערערת על השלום והביטחון העולמיים". כמו כן צוין בבקשה לקיום הדיון כי "ההשלכות על בריאותם מבחינה פיזית ונפשית של החטופים ושל משפחותיהם הן קטסטרופליות ולא אנושיות".

משלחת ישראל לאו"ם, בראשות השגריר גלעד ארדן, ציינה כי הדיון יעסוק בין היתר בפעולות אותן סוכנויות האו"ם ומועצת הביטחון יכולות לנקוט כדי להאיץ את שחרור החטופים, וכיצד ניתן להפעיל לחץ על חמאס לשם כך. הדיון יעסוק גם במשאבים העומדים לרשות האו"ם וארגונים בינלאומיים נוספים כדי לתמוך בשורדי הטבח והחטופים המשוחררים, מבחינה בריאותית וכלכלית.

ארדן מסר כי "בעקבות מאמץ דיפלומטי בלתי פוסק, הבאנו לכך שמועצת הביטחון תתכנס לראשונה לדון אך ורק במצב החטופים שלנו, ובקידום דרכים להפעלת לחץ לשחררם. אני מודה לארה"ב שהסכימה לדרוש את קיום הדיון. המועצה תיאלץ סוף סוף להסתכל בעיניים לחטופה שושן הרן ולאימו של יונתן סמרנו ולהפנים, שישראל לא תעצור עד לשחרור החטופים ושהכתובת הנכונה להפעלת לחץ הוא ארגון הטרור המפלצתי חמאס".

שר החוץ הבריטי לשדרי ה-BBC: "התייחסו לחמאס כאל ארגון טרור"

בריאיון לרשת השידור הבריטית, שמזה שנים נמנעת מלכנות את חמאס "ארגון טרור", ובוחרת בביטוי "חמושים", שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון דרש לשנות את מדיניות הדיווח ברשת הבריטית.

בריאיון ששודר היום אמר קמרון למראיינת לורה קונסברג כי "על BBC לשקול מחדש את גישתם בנושא ארגון הטרור הפלסטיני, לאור פרסום סרטון החטוף נדב פופלוול, בעל האזרחות הבריטית, אשר לטענת חמאס מת בעזה לפני כחודש כתוצאה מהפצצות צה"ל".

קמרון הוסיף: "כמו כולם, גם אני צפיתי בסרטון של חמאס בטוויטר X שבו נדב נשאל על זהותו. צפיתי בסרטון הזה ואתה פשוט חושב, 'אילו אנשים ערלי-לב הם, לשחק כך עם רגשות המשפחה'. כשאתה רואה מה חמאס מוכנים לעשות, אתה פשוט מבין שהאנשים האיומים האלה, חסרי האנושיות, שאיתם אנו מתמודדים...בכנות, אולי זה רגע שה-BBC צריכים לשאול את עצמם שוב, האם עלינו לכנות אנשים אלו בשם 'טרוריסטים'. כי הם טרוריסטים".

עד לאחרונה כונו פעילי ארגון הטרור Militants, קרי: חמושים. באוקטובר חדלה הרשת מלכנות את מחבלי חמאס בכינוי זה, והחלה לכנות את הארגון "חמאס" בלבד או "ארגון טרור שהוצא אל מחוץ לחוק בידי ממשלת בריטניה ואחרים".

תגיות:מועצת הביטחון של האו"םחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה