חדשות בארץ

תיעוד חריג מרפיח: מחבלים לצד רכבי או"ם, מבצעים ירי על צה"ל ממתחם של אונר"א

כוח של חטיבת גבעתי זיהה מחבלים העומדים מאחורי רכבים של האו"ם, והחל בתקיפה המחבלים שהשיבו אש מתוך מתחם לוגיסטי של אונר"א. צה"ל העביר את המידע לאו"ם ולגורמים בינלאומיים

המחבלים ליד כלי רכב של האו"ם (צילום: דובר צה"ל)המחבלים ליד כלי רכב של האו"ם (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל סיפק היום (שלישי) תיעוד של מחבלי חמאס במזרח רפיח, היורים לעבר חיילי צה"ל מתוך המרכז הלוגיסטי של אונר"א. חלק מהמחבלים אף תועדו עומדים ליד כלי רכב של האו"ם.

על פי צה"ל, במהלך פעילות של כוחות חטיבת גבעתי, תחת אוגדה 162, זוהו מחבלים במתחם הלוגיסטי המרכזי של סוכנות אונר"א, לצד רכבי או"ם. בתיעוד ניתן לראות מספר מחבלים בסמוך לרכבי או"ם ובאזור המתחם המחסנים הלוגיסטיים של הארגון, המהווים ציר מרכזי לחלוקת הסיוע מטעמו ברצועה, ומבצעים ירי במתחם של הארגון במזרח רפיח.

בעקבות האירוע החריג נציגי מתאם פעולות הממשלה בשטחים העבירו לבכירים בקהילה הבינלאומית את הממצאים שבידי צה"ל, וקראו לאו"ם לבצע בירור דחוף של הנושא. בנוסף, בשיחה הזהירו נציגי מתאם הפעולות על המצאות המחבלים במרחב, לצד חומרת הסכנה שיש בנוכחות המחבלים במתחם המרכזים הלוגיסטיים, למען המשך השמירה על מתקני הארגון.

כזכור, מוקדם יותר היום דיווח צה"ל כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו, על בסיס מודיעין מדויק של שב"כ ואמ"ן, בשיתוף חטיבת האש של אוגדה 99, חדר לחימה מרכזי של חמאס הממוקם בבית ספר של אונר"א בנוסיראת.

חדר הלחימה שימש מפקדים בזרוע הצבאית של חמאס לתכנון וביצוע פעולות טרור. בתקיפה חוסלו כ-15 מחבלים מארגוני הטרור ברצועה, בהם יותר מעשרה המשויכים לחמאס.

בצה"ל ציינו כי "התקיפה תוכננה ובוצעה בקפידה, תוך שימוש בחימוש מדויק והימנעות ככל הניתן מפגיעה באזרחים. חדר הלחימה שהותקף שימש כתשתית טרור מרכזית, ממנה תוכננו בשבועות האחרונים מספר פעולות טרור לעבר כוחות צה"ל במרכז הרצועה". עוד נמסר, כי "מחבלי הנוח'בה שנתקפו לקחו חלק פעיל במתקפת ה-7 לאוקטובר, ובנוסף אחראים גם על מארבים ופעולות כנגד כוחותינו ברצועה".

תגיות:אונר"ארפיחחמאסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה