חדשות בארץ

ביידן יעביר לישראל משלוח נשק חדש בשווי יותר ממיליארד דולר

לאחר שעצר את משלוח הנשק הקודם לישראל בעקבות הפעולה ברפיח, ממשל ביידן הודיע לקונגרס כי יעביר לישראל משלוח של נשק בשווי של יותר ממיליארד דולר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ממשל ביידן הודיע אתמול (שלישי) לקונגרס כי יעביר לישראל משלוח של נשק בעלות של יותר ממיליארד דולר. כך אמרו גורמים רשמיים בממשל ובקונגרס לעיתון "וול סטריט ג'ורנל".

לפי הדיווח, הסיוע הצבאי הנוכחי כולל תחמושת לטנקים בעלות של 700 מיליון דולר, כלי רכב טקטיים בסך של 500 מיליון דולר, וטילי מרגמה בעלות של 60 מיליון דולר. עם זאת צויין כי עדיין יש שלבים נוספים לפני שהנשק יאושר ויימסר.

הדיווח מגיע כשבוע לאחר שביידן איים כי אם ישראל תפלוש לרפיח – ארצות הברית לא תספק לה פצצות ופגזים. מדובר היה בצעד חסר תקדים בתמיכתה של ארצות הברית בישראל. בתגובה, השיב ראש הממשלה בנימין נתניהו: "במלחמת העצמאות לפני 76 שנים היינו מעטים מול רבים. לא היה לנו נשק, היה אמברגו נשק על ישראל, אבל בתעצומות הנפש, הגבורה והאחדות בתוכנו – ניצחנו. אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד. אמרתי כבר שאם צריך – נילחם בציפורניים. אבל יש לנו הרבה יותר מציפורניים, ובאותן תעצומות נפש, בעזרת ה' יחד ננצח".

דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, התייחס בשבוע שעבר למתיחות בין ישראל לארצות הברית, וטען כי ארצות הברית תמשיך לספק לישראל את כל הצרכים הדרושים לה כדי להגן על עצמה, אך לא תספק נשק ספציפי למשימה מסוימת ברפיח. "הנשיא ג'ו ביידן היה ברור שאנו לא תומכים בפעולה קרקעית ברפיח, היכן שמיליון איש נמצאים ללא מקום בטוח ללכת אליו", אמר קירבי.

תגיות:ג'ו ביידןנשקישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה