נטורופתיה ורפואה טבעית

איך מכינים שמן אורגנו, ולמה הוא טוב?

סו להכניס אורגנו לתפריט היומי שלכם בתור תבלין, שגם יוסיף טעם וגם ישפר את הבריאות וימנע מחלות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אורגנו, התבלין המוכר, הוא צמח בעל יכולות ריפוי מגוונות ורבות עוצמה. הוא טומן בחובו סגולות רבות. הצמח מכיל ויטמינים ומינרלים כמו סידן, מגנזיום ואשלגן. מה שעושה אותו עוצמתי ויעיל לריפוי הוא נוגדי החמצון – הפיטוכימיקלים שהוא מכיל.

אורגנו נחקר בהקשר לחומרים היעילים שבו למיגור חיידקים, וירוסים, פטריות ופרזיטים. הצמח מכיל שני חומרים עיקריים: תימול – חומר בעל פעילות מחטאת חזקה ביותר; וקרווקרול – חומר שהוכח במחקרים כבעל יכולת להשמיד מזהמים. הוא גם זה שנותן לאורגנו את הריח הייחודי שלו.

אחת הדרכים למניעת מחלות היא תזונה אנטי דלקתית, כלומר שילוב של מאכלים בעלי יכולות נוגדות דלקת. זה כמובן לא מחליף תרופה כאשר יש מחלה, אבל מאכלים נוגדי חמצון שנוסיף לתפריט יכולים לעזור מאוד. נסו להכניס אורגנו לתפריט היומי שלכם בתור תבלין שגם יוסיף טעם וגם ישפר את הבריאות וימנע מחלות. ניתן לשלב אותו עם סלטים, ולהוסיף לממרח פסטו או למאכלים מבושלים.

אפשר להכין שמן אורגנו ביתי, שהוא בעל עוצמה בינונית אבל מספקת בהחלט. מכניסים לצנצנת שלוש כפות אורגנו יבש, ומוסיפים כוס שמן זית טוב. מכניסים לארון סגור למשך שלושה שבועות, ומידי פעם מנערים את הצנצנת. השמן מקבל את התכונות של הצמח. אפשר להשתמש בשמן לתיבול סלטים ותבשילים.

בתבלין או בצמח משתמשים בכמויות קטנות אבל מרוויחים הרבה מאוד.

שמן אורגנו הוא בעל עוצמה טיפולית ואפשר להשתמש בו כטיפול משלים. הוא פועל בדומה לאנטיביוטיקה, אבל ללא כימיקלים. הוא מסייע בתהליכי עיכול שונים, ונמצא יעיל במלחמה בחיידק ההליקובקטר במיוחד אצל אלו שלא מצליחים למגר אותו. גם לדלקות גרון ומחלות דרכי נשימה כמו שיעול וליחה – השמן טוב.

בשימוש חיצוני, שמן אורגנו יכול לעזור בבעיות עור כמו זיהומים פטרייתיים, אקזמה, עקיצות יתושים וכדומה. הוא טוב גם במריחה על שרירים תפוסים. על פצעים פתוחים יש להימנע מלמרוח אותו.

בשמן אורגנו יש להשתמש במינון נכון, מפני שהשמן לא סלקטיבי. הוא עוצמתי, ועלול לפגוע בחיידקי המעי הטובים שלנו, לכן בלקיחה ארוכת טווח יש ליטול פרוביוטיקה, כדי לשמור על החיידקים הידידותיים.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותאורגני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה