חדשות בארץ

הממשלה אישרה לדחות את החלטת האו"ם לשדרוג מעמד הפלשתינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה הצעה להצבעת הממשלה. זו דחתה את ההחלטה שעברה בעצרת הכללית של האו"ם וקבעה: "לעם היהודי זכות היסטורית וחוקית למולדתו. לא ניתן להקים מדינה שתפגע בו"

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

הממשלה אישרה בצהריים (רביעי), פה אחד, את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחיית החלטה של העצרת הכללית של האו"ם, מיום שישי שעבר, על הכרה במשלחת הפלסטינית כחברה מלאה באו"ם. 

טרם ההצבעה בממשלה הצהיר נתניהו: "הממשלה מתנגדת להחלטת האו"ם מהשבוע שעבר לקדם הכרה במדינה פלסטינית. לא ניתן פרס לטבח הנורא של ה-7 באוקטובר, ש-80% מהפלסטינים, הן ביו"ש והן בעזה, תומכים בו. לא ניתן להם להקים מדינת טרור ממנה יוכלו לתקוף אותנו ביתר שאת. אף אחד לא ימנע מאיתנו, מישראל, לממש את זכותנו הבסיסית להגן על עצמנו - לא העצרת הכללית של האו"ם ולא שום גורם אחר. נעמוד יחד בראש מורם כדי להגן על מדינתנו". 

במסגרת הדחייה קבעה הממשלה: לדחות את החלטת האו"ם לשדרג את מעמדה של הרשות הפלסטינית ולתת לה סמכויות נוספות, ששמורות למדינות החברות באו"ם; לקבוע כי אין בהחלטה האמורה כדי לשנות את מעמד האזורים השנויים במחלוקת, אין בה כדי להקנות כל זכות ואין בה כדי לגרוע מזכויות כלשהן של מדינת ישראל והעם היהודי בארץ ישראל; ההחלטה האמורה של האו"ם לא תהווה בסיס למשא ומתן עתידי ואין בה כדי לקדם פתרון בדרכי שלום.

הצעת ההחלטה שעברה בממשלה כוללת הצהרה לפיה "לעם היהודי זכות טבעית היסטורית וחוקית למולדתו ולבירתו הנצחית ירושלים".

יש לציין כי החלטת האו"ם, שהתקבלה ברוב של 143 מדינות נגד 9 מתנגדות ו-25 שנמנעו, מעניקה לרשות הפלסטינית זכויות, אך לא תאפשר לה לקחת חלק פעיל בהצבעות בשלל גופי הארגון. היא תאפשר לחברי המשלחת לתפוס מקום באולם העצרת בהתאם לסדר האלפביתי של המדינות, להציג את עמדותיה בהזדמנויות שונות, להעלות הצעות, להגיב לדוברים, לקחת חלק בוועדות האו"ם ועוד.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תקף את ההצעה בפתח הדיון בשישי שעבר. הוא הביא לנאום מגרסה קטנה ואמר בפני חברי המועצה כי הם קורעים לגזרים את הצ׳ארטר של האו"ם. "ההצעה ההרסנית של היום לא רק פותחת את דלתות האו"ם לרשות הפלסטינית תומכת הטרור, שזה מספיק רע כשלעצמו. אולם הרשות הפלסטינית הרי לא שולטת כיום על הטריטוריה שלה עצמה", אמר.

ארדן הוסיף: "אתם יודעים מי שולט בעזה? בטח שכחתם משום שבכל ההחלטות שלכם מאז 7 באוקטובר, לא הייתם מסוגלים אפילו לקרוא להם בשמם. אז אני אזכיר לכם: אלו מחבלי החמאס. אך חמאס לא רק שולט בעזה, חמאס השתלט גם על שכונות וכפרים פלסטינים ביהודה ושומרון. כל סקר שנעשה צופה ניצחון לחמאס אם היו מתקיימות בחירות".

לדבריו, "היום העצרת הכללית לא רק מעניקה זכויות למדינת טרור פלסטינית. היום אתם גם מעניקים זכויות למדינת הטרור העתידית של חמאס. פתחתם את האו"ם לנאצים של ימינו. לרוצחים ג'יהאדיסטים המחויבים להקמת מדינה אסלאמית במקום ישראל והאזור, ולרצח כל גבר אישה וילד יהודיים".

תגיות:האו"םבנימין נתניהוֿהחלטת ממשלההכרה במדינה פלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה