בריאות ותזונה

מה יקרה לגופכם אם תוסיפו לקפה כמה טיפות של מיץ לימון?

תתכוננו, מדובר באחד הטרנדים היותר מפתיעים שנתקלנו בהם ברשת, שאף מעוגנים במחקר

אא

אין ספק שבקריאה ראשונה על שילוב קפה ולימון באותה כוס - הרמנו גבה. 

מה הקשר בין השניים, אתם שואלים? גם אנחנו שאלנו, עד שהתעמקנו במחקר המדהים שהוכיח כי יש ממש בטרנד שרבים בעולם מאמצים. ממצאי המחקר הוצגו במאמר ארוך בבמה המכובדת Medical News Today ובמקומות נוספים ברשת. 

רוב האנשים אמנם יתקשו להתרגל לטעם ובצדק, אבל יודעי דבר אומרים שעם הזמן גם זה עובר, ומה שמרוויחים מזה באמת הוא... שריפת קלוריות תוך זמן קצר. 

החומציות שבלימון כמו משלימה את המרירות של הקפה, ומביאה לחוויית טעם מעניינת. מעבר לטעם בלבד, הוספת לימון לקפה יכולה להציע גם יתרונות בריאותיים פוטנציאליים, שכן הלימון עשיר בויטמין C ובנוגדי חמצון שיכולים לסייע בחיזוק המערכת החיסונית. החומציות של הלימון עשויה גם לסייע בעיכול, ולספק אנרגיה טבעית לגוף. 

שילוב של לימון בתוך הקפה גורם לזירוז של התהליך המטבולי. אולי זה קשור לעובדה שכל אחד בתורו מסייע לנושא: קפאין מסייע בפירוק של פחמימות ושומנים ומזרז את תאי האדיפוס החומים שאחראיים על אנזימי פירוק, לעבוד מהר יותר. מחקר נוסף שבוצע על הקשר שבין קפאין למערכת העיכול והתהליכים שמרתחשים בה הוכיח כי הקפאין שורף קלוריות בקצב של 8-11% במשך שלוש שעות מרגע שנצרך. 

האם יש לשיטה חסרונות? כמו בכל שיטה, בהחלט כן: קפאין כלשעצמו גורם לפעילות מעיים מוגברת, כך שלא כדאי להגזים איתו. הוא גם משבש את מחזור השינה ועלול לגרום לעייפות ולהפלות בקרב נשים בהריון, אם הוא נצרך בצורה מוגזמת. ואמנם זה לא הוכח במחקרים עד תום, אבל גם צריכה מוגברת של לימון יכולה לגרום לכאבי ראש ולאלרגיות, כך ש'שומר נפשו ירחק', ואם אתם בכל זאת רוצים להתנסות בטרנד, וודאו שאתם צורכים לא יותר מכוס אחת עד שתי כוסות ביום. 

תגיות:מחקרקפהמיץ לימון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה