חדשות בארץ

ניסיון לאפשר הילולה מצומצמת במירון, פיקוד העורף מתנגד

הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת דנה באפשרות לאפשר שלוש הדלקות מצומצמות. הירי הבוקר על מירון חיזק את ההתנגדות של פיקוד העורף, שהודיע כי שטח ההר יהפוך לשטח צבאי סגור

מירון, ארכיון (צילום: דוד כהן / פלאש 90)מירון, ארכיון (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת, בראשות ח"כ צבי פוגל, החלה היום (רביעי) את דיוניה, לבקשת מספר חברי כנסת, כדי לשקול את האפשרות לקיום ההילולה במירון במתכונת מצומצמת. פיקוד העורף הודיע ביום שישי האחרון שהוא מתנגד לקיום ההילולה במתכונת הרגילה, בשל הירי הבלתי פוסק מדרום לבנון אל ההר וסביבתו.

ח"כ פוגל ציין בתחילת הדיון על מירון כי "המשטרה נגד קיום האירוע בכל מתכונת שהיא, כולל שלושת ההדלקות המצומצמות. עם זאת, המשטרה הבהירה כי האחריות היא בידי פיקוד העורף".

השר מאיר פרוש תהה "איך אתמול התקיימה צעדה של המונים בשדרות?". פוגל השיב: "שאלה לגיטימית". נציג פיקו העורף בדיון הבהיר שאף אדם לא יוכל להיכנס למירון בלי אישור של אלוף פיקוד העורף וכי תושבי היישוב יוחרגו.

בשל המצב הביטחוני הודיע צה"ל ביום שישי האחרון כי ההילולה המסורתית במירון, בל"ג בעומר, תתקיים במתכונת מצומצמת. על פי צה"ל, בתום הערכת מצב בהשתתפות כל הגורמים, הממשלתיים והביטחוניים, יתאפשר לקיים במתחם קבר הרשב"י שלושה אירועים מצומצמים ביותר, של שלושה זרמים שונים, של הדלקת האש המסורתית.

החלטת צה"ל, בתום הערכת מצב של פיקוד העורף, נשענת על העובדה שחיזבאללה משגר כמעט ללא הפסק רקטות לעבר מירון, וישנו חשש מהיפגעות אזרחים, במיוחד אם תותר הילולה בסדר הגודל הרגיל, של כעשרות אלפי בני אדם.

לכן, קהל מועט יוכל להשתתף באותן הדלקות והגעתו אל מירון תעשה ברכבים ממוגנים. ההר יוכרז שטח צבאי סגור, וניתנה הוראה למשטרה ולצבא לעצור את כל מי שינסה להגיע למקום ללא רשות. כמו כן נאסר על היישוב מירון לפתוח את חדרי האירוח לקהל הרחב. המתווה שאושר בידי צה"ל דומה לזה שהיה לפני ארבע שנים בעקבות התפרצות הקורונה.

הירי הכבד היום על מירון מסכן כעת את קיום האירוע והוועדה היא זו שתקבע בסופו של דבר אם אכן הוא יבוטל או יתקיים במתכונת מצומצמת.

תגיות:הילולה במירוןועדה לביטחון לאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה