חדשות בארץ

נתניהו: "המבצע ברפיח ייקח שבועות, לא חודשים"

ראש הממשלה התראיין לרשת cnbc והדף אתה טענות בעולם: "הקטסטרופה ההומניטרית שדיברו עליה לא התממשה, היא גם לא תתממש". על היום שאחרי: "יש ניסיונות סמויים מהעין לפתרון של ניהול הרצועה"

נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL) נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק היום (רביעי) ריאיון לרשת CNBC האמריקנית והדגיש כי המבצע הצבאי ברפיח "ייקח שבועות, לא חודשים".

נתניהו הסביר כי "כוחותינו נלחמים ברחבי רצועת עזה - בג׳באליה, בזייתון וברפיח. אנחנו עושים זאת תוך כדי פינוי האוכלוסייה האזרחית ותוך כדי מילוי המחויבות שלנו לצרכים ההומניטריים שלה. המאמצים האחראים שלנו נושאים פרי. עד עתה ברפיח התפנו קרוב לחצי מיליון בני אדם מאזורי הלחימה. הקטסטרופה ההומניטרית שדיברו עליה לא התממשה, היא גם לא תתממש. חיסול החמאס הוא צעד הכרחי כדי להבטיח ש'ביום שאחרי' לא יהיה בעזה אף גורם שיאיים עלינו".

נתניהו גם עדכן כי אישר למערכת הביטחון לאפשר לעזתים מקומיים, שאינם מזוהים עם חמאס, "להשתלב בניהול האזרחי של חלוקת המזון בעזה". לדבריו, הניסיון הזה לא הצליח כיוון "שחמאס איים עליהם ואף פגע בכמה מהם כדי להרתיע אחרים".

(צילום: דוברות ראש הממשלה)

נתניהו על "היום שאחרי": "עד שיהיה ברור שחמאס לא שולט בעזה - אלה דיבורים ריקים מתוכן"

במסר מצולם שהופץ היום לתקשורת התייחס נתניהו ל"יום שאחרי" בעזה: "חיסול חמאס הוא צעד הכרחי כדי להבטיח ש'ביום שאחרי' לא יהיה בעזה אף גורם שיאיים עלינו. אין תחליף לניצחון הצבאי".

"עד שלא יהיה ברור שהחמאס לא שולט צבאית בעזה, שום גורם לא יהיה מוכן לקבל על עצמו את הניהול האזרחי על עזה מחשש לשלומו. לכן, הדיבורים בעניין 'היום שאחרי', כשחמאס נשאר על כנו, הם יישארו רק דיבורים - ריקים מתוכן".

נתניהו ציין, כי בניגוד לנטען, "חודשים אנחנו עוסקים בניסיונות שונים להביא פתרון לבעיה המורכבת הזו. חלק מהניסיונות סמויים מן העין וטוב שכך. זה חלק ממטרות המלחמה שהגדרנו, אנחנו נחושים להשיג גם אותו".

לדברי נתניהו, "יש תחליף אחד לניצחון - תבוסה. תבוסה צבאית ומדינית, תבוסה לאומית. הממשלה בראשותי לא תסכים לכך".

תגיות:נתניהוריאיוןcnbc

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה