חדשות בארץ

קצין צה"ל נפצע קשה ברצועה; עשרות שיגורים מלבנון אל יישובי הצפון

קצין בחטיבת הצנחנים ושני לוחמים נפצעו בהיתקלות עם מחבלים בתוך ג'באליה. חיזבאללה שיגר עשרות רקטות למירון ותקף את מרחב קריית שמונה ומערב הגליל. שר הביטחון קרא לראש הממשלה להכריז שישראל לא תשלוט אזרחית בעזה

תקיפה בעזה (צילום: דובר צה"ל)תקיפה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל עדכן הערב (רביעי) כי קצין מגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. הקצין נפגע בעת היתקלות עם מחבלים בג'באליה. באותה היתקלות נפצעו שני לוחמים נוספים באורח בינוני.

מחבלי החמאס שיגרו היום רקטות לעבר כרם שלום ושדרות. השיגורים, מאזור מרכז הרצועה, נמשכים מזה חמישה ימים, למרות שצה"ל פגע במספר משגרים ברצועה. כתוצאה מהירי אל שדרות נפגע מבנה שהיה ריק מאדם ונגרם לו נזק.

(צילום: דובר צה"ל)

חיל האוויר ירט כטב"מים שעשו דרכם אל שטח ישראל

צה"ל אישר כי מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו במהלך הלילה שני כטב"מים שעשו את דרכם לשטח ישראל, מכיוון מזרח. יירוטים אלו מתווספים ליירוטים רבים השבוע של מטרות עוינות שיורטו על ידי מטוסי קרב ומערכות ההגנה האווירית פטריוט וכיפת ברזל.

עשרות שיגורים מלבנון אל מירון והגליל

חיזבאללה שיגר היום למעלה מ-70 רקטות, לעבר הר מירון ובסיס חיל האוויר המצוי בו, וכן על קריית שמונה ויישובי אצבע הגליל, כמו גם לעבר הגליל המערבי. לא דווח על נזק או נפגעים. שריפה פרצה בפאתי היישוב ברעם. בתגובה, צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה באזור א-ריחאן שבדרום לבנון.

שר הביטחון מתנגד לשליטה אזרחית בעזה

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר היום כי אין טעם לדון ב"יום שאחרי", כל עוד חמאס שומר על כוחו הצבאי, שר הביטחון יואב גלנט כינס מסיבת עיתונאים.

גלנט הצהיר כי "מאז אוקטובר אני מעלה את הסוגייה בקבינט ואין תשובה. קורא לראש הממשלה להצהיר שישראל לא תשלוט אזרחית ברצועה, לא יתקיים בה ממשל צבאי, ותקודם מיד אלטרנטיבה לחמאס ברצועת עזה. עכשיו וכרגע, זו המשמרת שלנו", אמר.

שר הביטחון טען כי מערכת הביטחון הציגה תוכנית שנתניהו לא מוכן לדון בה. "מאז אוקטובר אני מעלה את הדברים בקבינט ללא תשובה", אמר. "סופה של המערכת הצבאית במעשה המדיני. היום שאחרי חמאס יושג רק על-ידי שליטה של גורמים פלסטינים בליווי בינלאומי, שיהוו חלופה שלטונית לחמאס. זה אינטרס לאומי ישראלי. אי החלטה משמעותה החלטה בפועל". 

גלנט נשאל לאחר הצהרתו אם הוא לא חושש שיפוטר אחרי אמירות כאלו - ואמר: "אני לא מאשים איש. אני מחזיק בעמדה, ובמדינה דמוקרטית ראוי שאדם - בוודאי שר ביטחון - יציג אותה בפני הציבור. הדבר השני - אם היו לי בעיות בחיים, הן נבעו מזה שלא חששתי".

בפתח הצהרתו אמר גלנט כי בצפון מתקיימת מלחמה מתמשכת, והבהיר כי "בקרוב נידרש להחלטה - הסדר או פעולה בצפון". בהמשך התייחס גם ליחסים עם ארצות הברית, ואמר כי "ארה"ב הייתה הראשונה להתייצב לצידנו במעשים ולא בדיבורים. היא ממשיכה לעמוד לצידנו. את המחלוקות אנחנו פותרים בחדרים סגורים".

ראש הממשלה נתניהו מסר בתגובה לדברי שר הביטחון: "אני לא מוכן להחליף חמסטאן בפתחטאן. התנאי הראשון ליום שאחרי הוא לחסל את החמאס ולעשות את זה בלי תירוצים".
תגיות:יואב גלנטמלחמת חרבות ברזלפצוע צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה