חדשות בעולם

לאחר ניסיון ההתנקשות: ראש ממשלת סלובקיה במצב קשה אך יציב

התקשורת הסלובקית דיווחה כי ראש הממשלה רוברט פיצו עבר סדרת ניתוחים מצילי חיים, ומצבו מוגדר יציב. היורה זוהה כסופר לשעבר, בן 71, המתנגד לרפורמות אותן הציע ראש הממשלה

ראש ממשלת סלובקיה (צילום: לפי סעיף 27א')ראש ממשלת סלובקיה (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

התקשורת בסלובקיה דיווחה הערב (חמישי) ראש הממשלה רוברט פיצו נמצא במצב "קשה מאוד אך יציב", לאחר ניסיון ההתנקשות בו שארע אתמול. על פי הדיווח, "במהלך הלילה הרופאים הצליחו לייצב את מצבו". רוברט קלינאק, סגנו של פיצו, המכהן גם כשר ההגנה, עדכן כי ראש הממשלה צפוי להתאושש מהפציעה.

פיצו נורה אתמול חמש פעמים בבטנו ובזרוע בניסיון התנקשות שארע בתום ישיבת ממשלה, בזמן שיצא לרחוב והחל לוחץ ידיים לקהל תומכיו. המתנקש ירה בו מטווח אפס, מבלי שמאבטחי ראש הממשלה הצליחו למנוע את המעשה.

המשטרה עצרה את היורה והוא זוהה כיורך סינטולה, בן 71, סופר לשעבר ואקטיביסט, מזוהה עם האופוזיציה במדינה ומתנגד לרפורמות אותן הציע ראש הממשלה פיצו. בין היתר נטען כי היורה יצא בעבר נגד כוונתו של פיצו לבטל או להצר את צעדיה של רשת הטלוויזיה הציבורית, הידועה כמבקרת את הממשלה. הודעת המשטרה על מניע סותר את הדיווחים של התקשורת הרוסית, שפיצו נמנע על תומכיה, שההתנקשות היא יוזמה אוקראינית. פיצו הודיע עם כניסתו לתפקיד, באוקטובר שעבר, שהוא תומך ברוסיה וביטל את הסיוע לאוקראיניים.

תגיות:סלובקיהניסיון התנקשותרוברט פיצו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה