חדשות בארץ

במבצע צבאי: חולצו גופותיהם של 3 חטופים בעזה; חייל צה"ל נהרג ברצועה

כוח מיוחד של צה"ל, בשיתוף השב"כ, איתר וחילץ את גופותיהם של שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר, שהוחזקו בעזה. סמל בן אבישי הי"ד, בן 20, מנהריה, חייל בפלוגת התקשוב, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

אא

צה"ל התיר הערב (שישי) לפרסום כי הלילה, במבצע משותף של כוחות מיוחדים והשב"כ, חולצו מעזה גופותיהם של החטופים שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר. לאחר הליכי זיהוי שבוצעו על ידי המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, נציגי צה"ל בישרו את הבשורה הקשה למשפחות.

על פי המידע שבידי צה"ל עולה מספר החטופים שאינם בין החיים ל-39.

כמו כן, הודיע צה"ל כי לוחם בצנחנים, סמל בן אבישי הי"ד, בן 20, מנהריה, חייל בפלוגת התקשוב, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בכך עולה מספר חללי צה"ל מאז תחילת המלחמה ל-628.

על פי דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, שלושת החטופים נרצחו על ידי מחבלי חמאס סמוך לקיבוץ מפלסים, לשם נמלטו כשהחל הטבח באתר המסיבה ליד רעים. הגרי הוסיף כי "המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא השבת כל החטופים הביתה. צה"ל פועל יחד עם כל גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים, להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה".

"עמית, יצחק ושני נמלטו ממסיבת הנובה", אמר תא"ל הגרי, "הם חגגו את החיים במסיבה ונמלטו. כשהגיעו לשם מחבלים רצחניים, הם הגיעו לעיקול מפלסים. על פי המידע המאומת והאמין שברשותנו - הם נרצחו שם באכזריות על ידי מחבלים, והגופות נלקחו לרצועת עזה".

יש לציין כי עד היום היה בידי צה"ל מידע לפיו שני לוק נרצחה ביום המתקפה על העוטף, אך לגבי בוסקילה וגלרנטר, המידע לא היה מבוסס והייתה הערכה שיתכן והינם בחיים. רק באחרונה אומת מידע לפיו הם נרצחו בשמחת תורה, אך הדבר הותר לפרסום רק היום, עם חילוץ הגופות.

שני לוק בת ה-23 הייתה בעלת אזרחות ישראלית-גרמנית, אזרחית גרמניה, ודבר הירצחה נודע כאמור ימים לא רבים אחרי מתקפת הטרור. חטיפת גופתה זכתה לסיקור נרחב בתקשורת הבינלאומית, וברחבי העולם שודרו שוב ושוב תמונות גופתה החטופה.

אביה, ניסים לוק, אמר הערב כי הוא חש הקלה: "הבוקר הודיעו לנו שחיילים של צוות קומנדו שהיה באזור מצאו את הגופות. אנחנו מצטערים ומתאבלים, אבל יש הקלה". האב אמר כי הלווייתה של שני תיערך כנראה ביום ראשון בסריגים".

עמית בוסקילה, בת 28 מאשדוד, היא במקור מקרני שומרון. המועצה המקומית מסרה: "לצערנו לאחר השבוע הקשה, התבשרנו בשעה האחרונה, כי גופתה של עמית אסתר הי"ד בתו של מאיר בוסקילה, תושב מעלה שומרון ושל אילנה, נמצאה וחולצה מעזה יחד עם 2 גופות נוספות. ליבנו עם המשפחה ואובדנה הקשה מנשוא ושולחים חיבוק וחיזוק גדול. בבניין ירושלים ננוחם. ההלוויה תתקיים ביום ראשון ונפרסם את מועדה המדויק בהמשך".

איציק גלרנטר, בן 56 מהיישוב אירוס, נחטף לרצועת עזה ב-7 באוקטובר מאזור המסיבה ברעים.

 לאחר הודעת צה"ל מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הלב נשבר על האובדן הגדול. רעייתי שרה ואני דואבים עם המשפחות. לב כולנו איתן בשען יגונן הכבד. נחזיר את כל חטופינו, המתים והחללים כאחד. אני מברך את כוחותינו האמיצים שבפעולה נחושה השיבו בנים ובנות לגבולם".

תגיות:צה"לחטופים בעזהחילוץ גופות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה