חדשות בארץ

חדשות השבת: גופה נוספת של חטוף ישראלי חולצה מעזה; גנץ הציב אולטימטום לנתניהו

ישראלי שטייל בבלגיה הותקף על ידי מפגינים פרו פלסטיניים, מצבו בינוני. האמריקנים דורשים לדון ב"יום שאחרי"

אא

גופתו של החטוף רון בנימין חולצה מעזה לישראל - צה"ל התיר לפרסום (מוצאי שבת) כי במבצע צבאי חילצו כוחות צה"ל את גופתו של החטוף רון בנימין, בן 54 מרחובות. בתום פעולות זיהוי נמסרה הודעה למשפחתו. בכך עולה לארבעה מספר גופות החטופים שחולצו אתמול על ידי לוחמי צה"ל מעזה.

אתמול אחר הצהריים הותר לפרסום כי חולצו גופותיהם של שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר. כל הארבעה נרצחו בשמחת תורה באזור מפלסים, וגופותיהם נחטפו לעזה.

השר בני גנץ באולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו - יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הציב הערב אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים בכפר המכביה. לפי התנאי שהציב, עד 8 ביוני על קבינט לאשר תוכנית פעולה כוללת למלחמה אחרת מפלגתו תפרוש מהממשלה.

גנץ פירט: "היעד הראשון להשיב הביתה את חטופינו; השני, למוטט את שלטון חמאס, לפרז את רצועת עזה ולהבטיח שליטה ביטחונית ישראלית; השלישי, לצד קיום שליטה ביטחונית ישראלית, להקים מנהלת אמריקנית-אירופית-ערבית-פלסטינית, שתנהל אזרחית את הרצועה ותניח בסיס לחלופה עתידית שאינה חמאס ואינה עבאס; הרביעי, להשיב את תושבי הצפון לבתיהם עד 1 ספטמבר ולשקם את הנגב המערבי; החמישי, לקדם נורמליזציה עם סעודיה כחלק ממהלך כולל אשר ייצור ברית עם העולם החופשי ועם העולם הערבי נגד איראן; השישי, לאמץ מתווה שירות אשר יביא לכך שכל הישראלים ישרתו את המדינה ויתרמו למאמץ הלאומי העליון".

גנץ פנה בתוך ההצהרה לנתניהו, ואמר: "הגיעה שעת ההכרעה. אני מכיר אותך שנים ארוכות כמנהיג ופטריוט ישראלי, אתה יודע היטב מה צריך לעשות. נתניהו של לפני עשור היה עושה את הדבר הנכון. האם אתה מסוגל לעשות את המעשה הנכון והפטריוטי גם היום? עם ישראל מתבונן בך. אם תעדיף את הלאומי על האישי תמצא בנו שותפים למאבק. אבל אם תבחר ללכת בדרכם של קנאים ותוביל את האומה כולה אל התהום – ניאלץ לפרוש מהממשלה".

חוסל מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בדרום לבנון - חיל האוויר חיסל אתמול את שרחביל אל-סייד, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס באזור עמק בקאע בלבנון. הוא  נהרג בתקיפה אווירית על רכב סמוך לגבול בין לבנון לסוריה. אל-סיד, נחשב לבכיר בארגון הטרור הג'מאעה האסלאמית בלבנון.

האמריקנים דורשים לדון ב"יום שאחרי" וביחסים עם סעודיה - היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, יגיע מחר (ראשון) לסדרת פגישות בישראל. הוא ייפגש עם הצמרת המדינית, ועל הפרק קידום עסקת הנורמליזציה בין ירושלים לערב הסעודית.

בנוסף, סאליבן, היועץ הקרוב והבכיר של ביידן, מגיע לישראל כדי להגיע לתיאום עם ישראל לגבי סוגיית "היום שאחרי" ברצועת עזה.

הושלם חיבור הרציף הצף לסיוע ההומניטרי ברצועת עזה - צה"ל אישר כי האמריקנים השלימו אתמול את חיבור הרציף הצף אל החוף במרכז רצועת עזה. צה"ל יאבטח את פעילות פריקת הסיוע ההומניטרי שמגיע דרך הים, באוניות שיוצאות מקפריסין שם הן יעברו בידוק.

מצה"ל נמסר כי בשבועות האחרונים, צה"ל ומשרד הביטחון ביצעו הכנות נרחבות לקליטת הרציף הצף. ההכנות בוצעו על ידי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, מערך ההנדסה של פיקוד הדרום, אגף הבינוי 563, חיל הים, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובשיתוף פעולה עם צבא ארה"ב.

האמריקנים דיווחו כי השקיעו בהקמת הרציף ובתחזוקה העתידית שלו, לא פחות מ-320 מיליוני דולרים. לפי גורמים אמריקניים המשלוח הראשון הועבר כבר אתמול בצהריים דרך הרציף וכלל 500 טונות של סיוע הומניטרי, כשבין היתר בריטניה מסרה כי שלחה דרכו אוהלים לעקורים. בארה"ב מציינים כי תחילה יוכל הרציף לאפשר הכנסה של 90 משאיות סיוע מדי יום.

בתקשורת האמריקנית דווח כי הספינות עם הסיוע ייצאו מקפריסין לפלטפורמה צפה ששוכנת כמה קילומטרים ליד חופי עזה. לאחר מכן הציוד ייפרק מהן, ייארז מחדש על משאיות ואלו יעלו על ספינות מיוחדות שישנעו את המשאיות לרציף הצף שמחובר לחוף.

סמוך לחוף הוקם מתחם גדול, שמאובטח על ידי צה"ל, ושם המשלוחים יתקבלו על ידי אנשי תוכנית המזון העולמית של האו"ם, לצורך הפצת הסיוע ברצועה.

ישראלי שטייל בבלגיה הותקף על ידי מפגינים פרו פלסטיניים - משטרת בלגיה חוקרת תקיפה שבוצעה אתמול בישראלי. התקיפה בוצעה בעיר ברוז', על ידי מפגינים פרו פלסטיניים שהבחינו בישראלי בן ה-64 ובבתו בת 29 תולשים סטיקר אנטי-ישראלי, במהלך טיול בלגיה.

האיש הותקף באגרופים ולאחר שנפל עלה רצפה הבעטו בפניו. הוא פונה במצב בינוני לבית חולים מקומי וסובל משבר בלסת.

אחד המתפרעים תקף את הישראלי בברוטליות ולדבריו אף שבר לו את הלסת. האב ובתו סיפרו למשטרה הבלגית כי זעקו לעזרה, אך קריאותיהם לעוברים והשבים לא נענו. יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין גינה את התקיפה, וקרא למפקד משטרת ברוז' לעצור את הפורעים: "אל תחכו שירצחו אותנו כדי לפעול".

הרב הגדיר את התקיפה פשע שנאה אנטישמי וגזעני - והוסיף: "ההתנכלויות ליהודים ולישראלים בבלגיה מתגברות מידי יום ביומו וניכרת גם הסלמה באלימות. זה כבר לא רק אלימות מילולית, אלא תקיפות פיזיות של ממש שעלולות להיגמר באסון. אל תחכו שירצחו אותנו כדי להבין שאתם חייבים לפעול ביתר נחישות נגד הפורעים".

מזג האוויר: מתחמם - מחר יהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה בינוני ורב. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, אך יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה. ביום שני תחול עלייה בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל עד שרבי.

תגיות:בני גנץחדשות השבתחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה