בריאות ותזונה

ד"ר מאיה רוזמן: זקוקים למשהו מתוק? הממתקים שפחות מזיקים לשיניים

אנחנו מונעים מהילדים לאכול מתוק ומנסים להימנע מכך כמה שיותר בעצמנו, אבל יש כמה מתוקים שאנחנו נוטים לא לאכול - שלא בצדק. המומחית מסבירה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פעמים רבות אנחנו, ההורים, לא מאפשרים לילדים לאכול ממתקים. החשש העיקרי הוא שהשיניים שלהם ייהרסו. האם אפשר לתת להם ממתק, להזמין קינוח או לאכול משהו מתוק מבלי שהשיניים שלנו ייפגעו?

הדיאטנית, ד"ר מאיה רוזמן, נשאלה בתוכנית הרדיו שלה ב-103FM על סוכרים וממתקים מזיקים לשיניים. "השאלה היא האם יש כאלו שפחות מזיקים וכאלו שיותר?". היא ענתה כי "אחרי דיון עם רופא השיניים, התשובה היא חד משמעית – גלידה ושוקולד מזיקים לשיניים - אבל פחות. המזיקים ביותר הם כל אלו שנדבקים לשיניים, חודרים לרווחים בין השיניים ונשארים שם הרבה זמן כמו בייגלה, במבה וסוכריות טופי".

"גלידה ושוקולד אמנם מזיקים עקב הסוכר, אבל הרוק בפה שוטף את מה שנשאר כבר אחרי כמה דקות, ולכן הם יזיקו פחות", הוסיפה ד"ר רוזמן. "לגלידה יש יתרונות כמו חלבון בכמות גבוהה כמעט כמו במוצרי החלב, ולשוקולד יש יתרונות מהקקאו – שמכיל נוגדי חמצון נגד מחלות לב ונגד סרטן, מעכבים תהליכי הזדקנות ואף משפרים מצב רוח".

היא נשאלה מה עושים אם רוצים לצרוך אותם ועדיין, לצמצם נזק לשיניים. התשובה שלה הייתה פשוטה: "בוחרים בגלידה חלבית ללא סוכר, וגם בשוקולד ללא סוכר. אלו גם לא יקפיצו את רמות הסוכר בדם ויתאימו גם במקרים של נטייה לסוכרת. יש גלידות שמכילות ממתיקים שנחשבים לכאלו שאינם מזיקים לבריאות, וברוב השוקולדים ללא סוכר יש ממתיקים כמו מלטיטול שהוא טבעי ואינו מזיק לבריאות גם כן".

תגיות:שינייםגלידהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה